رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای قرنطینه و نگهداری از بیماران احتمالی مبتلابه کرونا، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) در بندرعباس در نظر گرفته‌ شده‌است.

بندر عباس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حسین فرشیدی ۳ اسفند افزود: تمهیدات لازم برای مقابله با این بیماری در نظر گرفته‌شده و همه مراکز درمانی، بهداشتی، پزشکان و پرستاران آمادگی کامل دارند.

وی گفت: تاکنون مورد مشکوکی از بیماری کرونا در استان هرمزگان مشاهده نشده از مردم خواست با رعایت نکات بهداشتی به‌ویژه شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: آنچه در خصوص این بیماری نگران‌کننده است، سرعت انتشار و گسترش آن است، اما درصد بسیار کمی موجب مرگ می‌شود.

فرشیدی در خصوص شایعه کمبود ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده در استان، افزود: مردم باید بدانند که زدن ماسک در افراد سالم ضرورت ندارد و تنها افراد مشکوک، بیماران تنفسی و کسانی که از این افراد مراقبت می‌کنند، کادرهای درمانی و بهداشتی ملزم به استفاده از ماسک هستند.

وی ادامه داد: متأسفانه مردم به دلیل نداشتن آگاهی کافی، نسبت به تهیه شمار بالای ماسک از داروخانه‌ها اقدام کردند و همین مسئله موجب کمبود شده، اما به‌طور یقین در اسرع وقت این مشکل برطرف می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بر رعایت بهداشت فردی به‌ویژه شستن صحیح دست‌ها تأکید کرد و گفت: مردم باید از دست دادن و روبوسی و در آغوش گرفتن دیگران حتی افراد سالم به‌شدت خودداری کنند.

کد خبر 485923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha