معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: برای تنظیم بازار کالا و خدمات ۵ طرح ویژه ایام پایانی سال در این استان به اجرا در می‌آید.

تنظیم بازار

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، بختیار خلیقی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان اظهار کرد: برای آرامش‌بخشی به بازار و تنظیم بازار کالا و خدمات، سازمان صمت استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های‌خصوصی و سازمان‌های‌صنفی به اجرای ۵ طرح اساسی ویژه ایام پایان سال اقدام می‌کند.  

وی نظارت بر کالاهای مورد عرضه در ایام پایانی سال و کمک به اقشار آسیب‌پذیر را از دیگر اهداف برگزاری این طرح‌ها اعلام کرد و افزود: این ۵ طرح شامل طرح ذخیره‌سازی کالاهای اساسی، ذخیره‌سازی میوه و مرکبات ایام پایانی سال ویژه تنظیم بازار، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، طرح فروش فوق‌العاده و طرح نظارتی ویژه ایام پایانی سال است.  

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: هیچ مشکلی برای تامین کالاهای‌اساسی در استان وجود ندارد، کالاهای‌اساسی مانند گوشت قرمز، مرغ منجمد، برنج، شکر و سایر کالاهای تنظیم بازار با قیمت مصوب توسط شرکت‌های تامین کننده از جمله شرکت غله و خدمات بازرگانی و پشتیبانی امور دام و تعاون روستایی ذخیره‌سازی شده است.  

خلیقی اضافه کرد: علاوه براین شرکت‌ها، شرکت‌های پخش هم بیش از نیاز استان اقدام به ذخیره‌سازی روغن‌نباتی دراستان کردند.  

وی بیان کرد: از ۳ ماه پیش نسبت ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در استان اقدام شده است، از ۱۵ اسفند امسال تا ۱۵ فروردین سال آینده این کالاها در استان توزیع می‌شود.  

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: علاوه بر برنج هندی ۱۱۲۱ که توسط شرکت غله تامین‌شود به همت مباشرین بخش خصوصی هم برنج پاکستانی هم تامین شده و در تاریخ اعلام شده توزیع خواهد شد.  

خلیقی افزود: در مورد  طرح دوم هم هزار و ۱۰۰ تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب درختی از استان‌های مبدا شامل مازندران و آذربایجان‌غربی خریداری شده است.  

 وی اظهار کرد: میزان پرتقال خریداری شده در ۴ سردخانه شهرهای سنندج، مریوان، سقز و قروه نگهداری می‌شود و سیب‌درختی خریداری شده هم در این هفته وارد استان خواهد شد.  

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند به توزیع این میوه‌ها اقدام می‌شود، گفت: قیمت این ۲ نوع میوه هم با توجه به قیمت متعارف استان‌های همجوار استان تعیین می‌شود.  

خلیقی افزود: طرح برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا یا بهاره برای عدیل قیمت‌ها و کمک به اقشار آسیب پذیر و تنظیم بازار کالا در استان برپا می‌شود.  

وی اظهار کرد: طرح فروش فوق‌العاده در سطح واحدهای صنفی معتبر و فروشگاه‌های بزرگ منتخب براساس ماده ۸۴ قانون نظام صنفی اجرا می‌شود.

کد خبر 485849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha