رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: در تامین شکر مورد نیاز استان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و هزار تن شکر در میان خانوارهای آذربایجان غربی توزیع شده است.

تنظیم بازار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا بابایی گفت: استان آذربایجان‌غربی با وجود ۵ کارخانه تولید قند و زمین زیر کشت چغندر قند در کشور یکی از قطب‌های تولید کشور است.

وی افزود: در سال جاری در استان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن چغندر قند در مزارع استان توسط کشاورزان تولید و تحویل کارخانجات قند استان شده است.  

بابایی ادامه داد: با توجه به تولید چغندر قند در استان بیش از ۳۶ میلیون و ۶۶۵ هزار تن شکر در ۵ کارخانه قند استان تولید و برای مصرف به بازار عرضه شده است.  

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: برای اجرای برنامه‌های تنظیم بازار بیش از ۳۴ هزار و ۴۴۳ تن شکر برای مصرف عموم مردم از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف استان توزیع شده است.  

بابایی عنوان کرد: برای تامین شکر مورد نیاز کشور در ایام پایانی سال نیز ۵۰ هزارتن شکر برای مصرف واحدهای صنعتی و خانوارها برای هر کدام ۲۵ هزار تن شکر تخصیص یافته است.  

وی افزود: سهم آذربایجان غربی از سهمیه فوق هزار تن برای مصارف خانوارها است که از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در استان با قیمت مصوب دولتی توزیع خواهد شد. همچنین بیش از هزار تن برای مصارف واحدهای صنفی و صنعتی تخصیص یافته و توزیع خواهد شد.  

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تأکید کرد: مشکلی در تامین شکر مورد نیاز استان وجود ندارد و هرگونه افزایش خود سرانه قیمت شکر در بازار تخلف بوده و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و مردم می‌توانند هرگونه تخلف صنفی بخصوص افزایش خود سرانه قیمت‌ها را از طریق سامانه ۱۲۴ با سازمان اعلام کنند.

کد خبر 485833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha