مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

کارشناس هواشناسی استان زنجان گفت: با ورود سامانه بارشی به منطقه از سه‌شنبه ۶ اسفند بارش برف و باران این استان را فرا خواهد گرفت.

آب و هوا

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، حسین سلطانی، کارشناس هواشناسی استان زنجان افزود: بارش‌ها تا بعدازظهر چهارشنبه ۷ اسفند تداوم دارد و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.  

وی اظهار کرد: امروز (شنبه ۳ اسفند) و فردا (یکشنبه ۴ اسفند) به سبب عبور امواج ضعیف از منطقه، هوای این استان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و افزایش ابر و احتمال بارش‌های پراکنده برف و باران وجود دارد.

 سلطانی اظهار کرد: دمای کمینه هوا نیز از صبح امروز با کاهش نسبی همراه شده و از ظهر فردا تا روز دوشنبه  ۵ اسفند شاهد افزایش دمای بیشینه خواهیم بود.  

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته صائین قلعه از توابع شهرستان ابهر و خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه به ترتیب با دمای ۳- و ۲- درجه سانتیگراد سردترین و آببر، چورزق و گیلوان نیز با دمای ۱۶+ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط این استان بودند.  

سلطانی گفت: دمای زنجان صفر، خرمدره و ماهنشان ۱-، ابهر ۲-، خدابنده ۱+ و آببر مرکز شهرستان طارم نیز ۷+ درجه سانتیگراد گزارش شد.  

وی دمای فعلی شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد.  

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در ۴ باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و ۴ ایستگاه دیگر نیز به‌طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در بقیه ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.  

کد خبر 485794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha