مقامات سازمان جهانی بهداشت گفتند شیوع ویروس کورونای عامل کوید-۱۹ در ایران که فقط در طول ۲ روز ۱۸ مورد تایید شده و چهار مورد مرگ از آن گزارش شده است، «بسیار نگران‌کننده» است.

coronavirus Iran

به گزارش همشهری آنلاین به نقل سی‌ان‌بی‌سی، تدروس آدهانوم قبریسوس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه ۳ اسفند در یک کنفرانس خبری در مقر این سازمان در ژنو گفت مقامات بهداشتی در هنوز حال دریافت اطلاعات درباره بیماران در ایران هستند، اما «مجبور هستیم بیشتر با آنها مشارکت کنیم.»

تدروس گفت مقامات بهداشتی هنوز فرصت مهار شیوع ویروس را دارند، اما هر روز که بگذرد احتمال موفقیت در این مورد کمتر می‌شود.

او گفت: «پنجره فرصت هنوز باز است، اما این پنجره دارد بسته می‌شود. ما باید به سرعت قبل از بسته شدن کامل این پنجره عمل کنیم.»

او همچنین هشدار داد: «این شیوع هنوز ممکن است در هر جهتی پیشرفت کند. اگر ما کارمان درست انجام دهیم، می‌توانیم از پس هر بحران وخیمی برآییم، اما اگر این فرصت را از دست دهیم، مشکلی جدی روی دستانمان خواهد ماند.»

دکتر جیواد مهجور، معاون رئیس بخش آمادگی موقعیت‌های اضطراری در سازمان جهانی بهداشت در این کنفرانس خبری گفت نظام بهداشتی ایران «توانایی‌های پایه» برای شناسایی و مهار شیوع ویروس کورونا را دارد. مقامات سازمان جهانی بهداشت می‌گویند نگران انتشار بالقوه ویروس به کشورهای با نظام‌های بهداشتی ضعیف‌تر هستند.

وزارت بهداشت ایران روز جمعه ۱۳ مورد جدید عفونت با ویروس کورونا را تایید کرد و به این ترتیب شمار کل موارد در ایران به ۱۸ مورد رسید. هفت مورد از این موارد جدید در شهر قم، چهار نفر در شهر تهران و دو مورد در استان گیلان تشخیص داده شدند.

کد خبر 485709

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم قمی IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    4 3
    احتمالا باید منتظر یه پیک بیماری در اواخر هفته دیگه باشیم. خدا رحم کنه.
  • رامین IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    6 2
    باید ،ماسک زیاد باشه تا کسی وقت فکر کردن و ایجاد بازاره سیاه نکنه
  • خانم محمدی IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    2 7
    کرونا اونقدر هم خطرناک نیست توطئه ای از طرف دشمن ست
  • وطن پرست DE ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    7 6
    با سلام ان افرادي كه موقع كنترل در فرودگاه امام خميني، احمال كاري كرده اند، فورأ و بدون ملاحظه مقام و فرد، بازخواست بشن
  • وطن پرست DE ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    8 1
    با سلام آيا بهتر نيست كه منبع ورود اين مرض را از اشخاصيكه جزو اولين ها بودند تحقيق كرده و اقدام به اجراي موارد لازم بكنند؟