بعد از تایید خبر فوت شهروندان ایرانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا اخبار مربوط به شیوع این ویروس در ایران بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری‌های مختلف دنیا پیدا کرد.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سی‌ان‌ان در بخش برخط (آنلاین) مربوط به کروناویروس با اشاره به مشاهده کیس‌های جدید مبتلا به Covid-۱۹ از تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی در شهر قم بعد از فوت دو شهروند ایرانی خبر داد. این خبرگزاری فوت دو شهروند ایرانی را اولین مرگ‌های ناشی از کروناویروس در خاورمیانه دانست و از توقف پروازهای کویت به ایران خبر داد.

الجزیره نیز نوشت مدارس و مراکز آموزشی شهر قم بعد از تائید موارد جدید مبتلا در این شهر بسته شدند. این خبرگزاری گفت منشاء گسترش این ویروس در ایران تاکنون شناخته نشده است. الجزیره با اشاره به اینکه دو فرد فوت شده اولین تلفات کروناویروس در خاورمیانه و هفتمین و هشتمین مرگ ناشی از این ویروس در خارج از چین بوده است از جریان عادی زندگی مردم در قم خبر داد.  

وال‌استریت‌ژونال نیز با تیتر "ایران پس از دو مرگ ناشی از کروناویروس در قم اقداماتی اضطراری انجام می دهد" نسبت به گسترش شیوع این ویروس در ایران ابراز نگرانی کرد.

بی‌بی‌سی نیز از فوت دو شهروند ایرانی در قم خبر داد و گفت ۲۵ نفر دیگر در همان بیمارستان قرنطینه شده‌اند.

وی‌اوای (VOA) منشاء ورود این ویروس به ایران را زائرانی از پاکستان و دیگر کشورها دانست و به نقل از وزیر بهداشت ایران اعلام کرد ۶۰ دانشجوی ایرانی بازگشته از ووهان چین پس از ۱۴ روز قرنطینه بدون هیچ مشکلی به کشور وارد شدند.

گاردین نیز با تیتر دو مرگ ناشی از کرونا ویروس در ایران نوشت این دو افرادی کهنسال بودند که در شهر قم به این ویروس مبتلا شده بودند.

رویترز در آخرین به روزرسانی خود به نقل از پست توئیتری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران از ابتلاء ۱۳ نفر جدید به کروناویروس در ایران خبر داد.

کد خبر 485616
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دبیر قمی IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    0 0
    شما رو به خدا یکی جلوی وزیر آموزش و پرورش رو بگیره. میخواد مدارس قم رو از فردا باز کنه.