معاون محیط‌زیست انسانی سازمان محیط‌زیست از وزارت بهداشت خواست تعداد مرگ و ‌میرهای ناشی از آلودگی هوا را اعلام کند.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهروند، مسعود تجریشی دراین‌باره گفت: «ما زمانی که با دو ‌اضطرار برخورد می‌کنیم، نیاز به تصمیم مدیریتی کارآمد داریم. درحال حاضر نخستین اضطرار، ‌آلودگی هوا و دومی مسأله گرمایش مردم در فصل سرماست. در کلیت موضوع، اصل خسارت انسان، ‌موضوع تصمیم‌گیری ما است.»

تجریشی ادامه داد: «اگر این تحریم‌ها و ‌شرایط‌سال آینده نیز باقی بماند، که به احتمال بسیار هست و ما بخواهیم به اندازه اتحادیه اروپا گاز ‌مصرف کنیم، پذیرفته نخواهد بود. وزارت نیرو تابستان را خوب گذراند اما در زمستان ناچار شد گاز ‌را هر چهار ساعت در یک منطقه از تهران قطع کند. ما امسال نسبت به‌سال گذشته ٨‌درصد افزایش ‌مصرف داشتیم و سال آینده نیز ٨‌درصد بر این مصرف افزوده خواهد شد. بنابراین‌سال آینده نیز ‌وزارت نیرو مازوت خواهد سوزاند. بنابراین ناچار خواهیم بود به علت آلودگی هوا، مدارس را مدام ‌تعطیل کنیم. ما یک‌سال وقت داریم و به راحتی می‌توانیم ١٠‌درصد کاهش مصرف ایجاد کنیم. ‌»

‌معاون محیط زیستی انسانی سازمان محیط‌زیست گفت: «نیاز به راهکارهای مدیریت‌شده، سنجیده و ‌خلاقانه و فناورانه برای عبور از شرایط اضطرار داریم. نباید تا سال آینده صبر کنیم و در آبان ماه و ‌آذر ماه همین شرایط را که امسال تجربه کردیم، تجربه کنیم. »

‌تجریشی ادامه داد: «یک گله‌مندی از وزارت بهداشت وجود دارد که هرگز بنا به اصرار ما به آن توجه ‌نکردند. وزارت بهداشت متولی کنترل سلامت به خاطر آلایندگی هواست. وزارت بهداشت باید اعلام ‌کند که چه مقدار آسیب جسمانی، مرگ‌ومیر به دلیل آلودگی هوا داشته‌ایم. ما ٦برابر ترکیه مرگ ‌و میر کودکان تازه متولدشده داریم که این آمار را سازمان جهانی بهداشت مشخص و اعلام کرده ‌است.» ‌

کد خبر 485496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha