هجدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های کشور از چهارم تا هفتم اسفندماه با مشارکت بنیاد رودکی و به میزبانی اداره کل زندان‌های استان تهران در برج آزادی برگزار می‌شود.

تئاتر

همشهری آنلاین- فهیمه پناه‌آذر: قرار است، آثار برگزیده زندانیان در ۳حوزه نمایش صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌خوانی مورد ارزیابی قرار بگیرد. یکی از اخبار قابل توجه این دوره از جشنواره اجرای زنان زندانی است که قرار شده در بخش نمایش خیابانی به اجرای تئاتر بپردازند و همچنین بازی رامین پرچمی در اجرای نمایش «آخرین بازی» است.

به گفته مسئولان برگزارکننده جشنواره، یکی از اهداف اصلی، بحث آزادسازی زندانیان بوده که اولویت بر این است که هر زندانی که در این جشنواره حضور پیدا کرده و واجد شرایط آزادی است از طریق این جشنواره آزاد شود. همچنین عنوان شده، اگر کمک‌ها بیشتر شود مددجویان واجد شرایط کانون اصلاح و تربیت آزاد خواهند شد و در اولویت بعدی آزادی زنان زندانی واجد شرایط در زندان قرچک است.

مسئولان ستاد عنوان کردند:«هر مددجو که در این جشنواره شرکت کند و واجد شرایط آزادی باشد، با پرداخت دین می‌تواند آزاد شود. اولویت آزادی با مددجویان زیر ۱۸سال در کانون اصلاح و تربیت و زندانیان زن در زندان شهرری است. »
برای جشنواره تئاتر زندان‌های سراسر کشور مددجویان از زندان‌های استان‌های مختلف به تهران آمده‌اند که علاوه بر شرکت در جشنواره ۲ کارگاه آموزش بازیگری و تئاتر هم برای آنان برگزار می‌شود. در این دوره ۲۳استان در این جشنواره با ۶۰اثر شرکت کرده‌اند که با بازبینی آثار ارسال شده، امسال ۹اثر صحنه‌ای، ۶اثر خیابانی و ۹نمایشنامه اجرا می‌شود. یکی از خبرهای قابل‌توجه در این دوره از جشنواره حضور رامین پرچمی در جشنواره تئاتر زندان‌هاست.

رامین پرچمی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که مدتی است به‌دلیل مشکلات مالی در زندان به‌سر می‌برد، قرار است با بازی در نمایش «آخرین بازی» به نویسندگی محمود استادمحمد و کارگردانی پارسوا پاکیزه در جشنواره تئاتر زندان‌ها روی صحنه برود. به‌گزارش ایلنا، یکی از دوستان نزدیک رامین پرچمی، درباره وضعیت رامین پرچمی می‌گوید: او اکنون مجوز خروج از زندان را ندارد و نمی‌تواند مرخصی بگیرد، پیش از این شرایط بدی داشته و خیلی چیزها را فراموش کرده بود. قرار است در هنگام اجرای این نمایش همتی عالی برپا شود که در آن از نویسنده‌ها، تهیه‌کنندگان، کارگردان‌ها، ‌بازیگران و خیران دعوت شود تا در این جشنواره تئاتر، او را ببینند و شاید اتفاق خوبی بیفتد. او همچنین به نقل صحبت‌هایی از رامین پرچمی پرداخت مبنی بر اینکه این بازیگر گفته: «دوست دارم دوباره روی صحنه بروم، آزاد شوم و به سینما و تئاتر و تلویزیون برگردم.

از اینکه فردا بگویند از داخل زندان و در کسوت یک زندانی آمده و تئاتر کار می‌کند نگرانی ندارم و نمی‌ترسم. چون برای اینکه دوباره به جامعه و به بازیگری برگردم و روی صحنه دیده شوم هر کاری را انجام می‌دهم. دوست دارم آن رامین پرچمی را که کشته شد با بازیگری در تئاتر دوباره زنده کنم. بگذار مردم بفهمند من در زندانم و چنین شرایطی دارم، شاید آدم‌هایی پیدا شدند و دستم را گرفتند و بلندم کردند. »

  • منبع همشهری ۳۰ بهمن ۹۸
کد خبر 485450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha