سازمان جهانی بهدشت می‌گوید با وجود گزارش‌های رسانه‌های کره جنوبی درباره شیوع ویروس کورونای جدید در کره شمالی، شاهدی درباره شیوع ویروس در این کشور وجود ندارد.

WHO

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز دکتر مایکل رایان، رئیس برنامه‌ وضعیت‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن در یک کنفرانس خبری در این باره گفت: «در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از اینکه بیماری کوید-۱۹ در کره شمالی شیوع پیدا کرده باشد، وجود ندارد.»

کوید-۱۹ نام رسمی بیماری ناشی از عفونت ویروس کورونای جدید است.

رایان گفت سازمان جهانی بهداشت ملزومات آزمایشگاهی بیشتری را برای انجام تست‌های آزمایشگاهی به کره شمالی می‌فرستد.

برخی از رسانه‌های کره جنوبی ابتلای چندین نفر به در کره شمالی به ویروس کورونا و مرگ‌های احتمالی ناشی از آن گزارش داده‌اند، اما منبع مستقلی این گزارش‌ها را تایید نکرده است. 

رودونگ سینمون، روزنامه رسمی رسمی حزب حاکم کره شمالی، روز سه‌شنبه به نقل از یک مقام بهداشت عمومی در این کشور نوشت: «مورد ثابت‌شده‌ای از عفونت با ویروس کورونای جدید تا به حال گزارش نشده است.»

اما یک دیپلمات سابق کره شمالی که در سال ۲۰۱۶ به کره جنوبی گریخت، می‌گوید توانایی سازمان جهانی بهداشت توانایی چندانی برای ارزیابی موقعیت در کره شمالی احتمالا به علت محدودیت‌ها در این کشور منزوی ندارد.

فعالیت ناظران خارجی مانند ناظران در دفتر سازمان جهانی بهداشت عمدتا به محل‌های خاص در پیونگ‌یانگ پایتخت کره شمالی محدود می‌شود.

کارشاسان می‌گوبد شیوع ویروس کورونا که تا به حال باعث مرگ بیش از ۲۰۰۰ نفر در کشور همسایه چین شده است، می‌تواند اثرات مخربی بر نظام بهداشتی کره شمالی داشته باشد که منابع چندانی در اختیار ندارد.

به گفته رایان،‌سازمان جهانی بهداشت کره شمالی را در صدر اولویت‌های کمک‌رسانی‌اش قرار داده است و قرار است محموله‌ای ملزومات از جمله تجهیزات محافظتی را به این کشور بفرستد.

در همین حال کره جنوبی ۲۰ مورد جدید از عفونت با ویروس کورونا را گزارش کرده است، از جمله ۱۴ نفر که در شیوعی مرتبط با خدمات کلیسایی در شهر داگو در مرکز این کشور به ویروس مبتلا شده‌اند.

کد خبر 485367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha