کانون کارگردانان سینمای ایران شب محمدعلی نجفی، کارگردان سینمای ایران را در ادامه شب‌های یک کارگردان در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌کند.

شب محمدعلي نجفي

به گزارش همشهری آنلاین، در شب محمدعلی نجفی نسخه بازسازی‌شده فیلم سینمایی «گزارش یک قتل» به نمایش درمی‌آید. این برنامه ساعت ۱۷ یکشنبه چهارم اسفند با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، فیلمخانه ملی ایران و صندوق اعتباری هنر برگزار می‌شود. پوستر برنامه را بهزاد خورشیدی طراحی و اجرا کرده است.

محمدعلی نجفی سال ۱۳۲۴ در اصفهان به دنیا آمد. او در دارالفنون تهران دیپلم خود را گرفت و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد شهرسازی و معماری از دانشگاه ملی است. نجفی فعالیت هنری خود را با کارگردانی نمایش «سربداران» در حسینیه ارشاد شروع و سال ۱۳۵۶ موسسه آیت فیلم را با همکاری انجمن اسلامی مهندسین تاسیس کرد.

نخستین فعالیت هنری سینمایی‌ نجفی کارگردانی فیلم سینمایی «جنگ اطهر» در سال ۱۳۵۸ بود. از دیگر آثار او در مقام کارگردان می‌توان به مجموعه تلویزیونی «سربداران» و فیلم‌های سینمایی «گزارش یک قتل»، «پرستار شب»، «زمین آسمانی»، «عشق طاهر»، «زاگرس» و «پرسه در شهر لاجوردی» اشاره کرد.

کد خبر 485336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha