با سرد شدن هوا و کمرنگ شدن حضور گردشگران در مراکز تفریحی رو باز و فضاهای سبز، بوستان جنگلی لویزان به پاتوق اراذل، اوباش و معتادان تبدیل شده است.

لویزان

همشهری آنلاین- پریسا نوری: بوستان هزار هکتاری لویزان از بوستان‌های پر بازدید شمال شرق تهران است که در روزهای تعطیل و ماه‌های گرم سال روزانه هزاران نفر از این بوستان بازدید می‌کنند اما به نظر می‌رسد با سرد شدن هوا و کم شدن گردشگران، اراذل و اوباش مزاحم تفریح معدود خانواده‌ها در این مکان شده‌اند. «ایرج اکرمی» شهروند ۴۵ ساله ساکن محله تهرانپارس در این باره به خبرنگار همشهری محله می‌گوید: «روز دوشنبه هفته گذشته حدود ساعت ۴ عصر همراه با خانواده‌ام به جنگل  لویزان رفتیم تا ساعتی در یکی از آلاچیق‌ها بنشینیم و دور هم عصرانه بخوریم. بعد از حدود نیم ساعت ۳ جوان که از حرف زدنشان پیدا بود مواد مخدر مصرف کرده‌اند با قمه ما را تهدید کردند و می‌خواستند زورگیری کنند. هر چقدر پول در جیبم داشتم به طرفشان انداختم و بدون اینکه زیرانداز و وسایلمان را برداریم سوار ماشین شدیم و بلافاصله جنگل را ترک کردیم.»

«علی شربتی» دبیر شورایاری محله قاسم‌آباد و ده‌نارمک هم با تایید صحبت‌های این شهروند می‌گوید: «متاسفانه بوستان لویزان و حتی محله قاسم‌آباد که در مجاورت این بوستان است با سرد شدن هوا به جولانگاه معتادان و اراذل تبدیل شده است. توپوگرافی و وضعیت این جنگل که تپه مانند است و پستی و بلندی دارد، فضای ایمنی برای حضور معتادان فراهم آورده است. آنها در پناه تپه‌های لویزان و انبوه درختان پنهان می‌شوند و مشغول مصرف مواد مخدر و روانگردان می‌شوند و گاهی به ویژه در روزها و ساعت‌های خلوت برای خانواده‌ها مزاحمت ایجاد می‌کنند.»

  • کنترل شبانه‌روزی

موضوع ناایمنی جنگل لویزان را با «شهریار نجفی» مدیر این بوستان در میان می‌گذاریم. نجفی با بیان اینکه معتادان و اراذل در همه جا ممکن است حضور داشته باشند، درباره تامین امنیت بوستان در همه روزهای سال می‌گوید: «در بوستان هزار هکتاری لویزان، ۲۲ نگهبان ثابت، ۲۵ گشت موتورسوار و ۲ پاسگاه پلیس به صورت شبانه‌روزی امنیت اینجا را تامین می‌کنند.»
نجفی می‌افزاید: «همچنین نگهبانان این بوستان در ۱۱ ورودی مراقب هستند و افراد مشکوک را کنترل می‌کنند.»

مدیر جنگل لویزان در ادامه می‌گوید: «با توجه به وسعت جنگل به گردشگران توصیه می‌کنم در جاهای خلوت تردد نکنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک یا بروز مزاحمت از سوی اراذل با ۱۱۰ تماس بگیرند. با توجه به اینکه ۲ پاسگاه پلیس در مجموعه داریم در کمتر از ۲ دقیقه نیروهای پلیس سر می‌رسند. همچنین در صورت بروز سرقت، مزاحمت و ناهنجاری، درهای خروجی بسته شده و همه خروجی‌ها کنترل می‌شود.»

کد خبر 485313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha