مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
۰ نفر

مدیرکل منابع طبیعی فارس گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و جشن درختکاری ۱۵۰ هزار اصله نهال جنگلی در سطح مناطق و رویشگاه‌های جنگلی استان توزیع و کاشته می‌شود.

توزیع نهال

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام منتصری گفت: در هفته منابع طبیعی سال جاری ۱۵۰ هزار اصله نهال از گونه‌های جنگلی از جمله بنه، بادام‌کوهی، سرو شیراز، ابریشم مصری، کٌنار، اکاسیتا، سرو زربین، سرو نقره‌ای و کاج تهران توزیع و در رویشگاه‌های مختلف استان کاشته خواهد شد.

وی از توان تولید بیش از ۹۰۰ هزار اصله نهال گلدانی در بزرگ‌ترین نهالستان منابع طبیعی فارس خبر داد و افزود: در نهالستان شهید روستا آب باریک شیراز نهال ۲۹ گونه جنگلی در حال تولید است که به‌ تدریج در سال‌های آینده نیاز جنگل‌کاری‌ها را تأمین خواهد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به تولید این تعداد نهال جنگلی بیان کرد: سطح وسیعی از اراضی و مناطق جنگلی درسطح شهرستان‌های استان نیاز به جنگل‌کاری و احیا دارند که با تولید نهال در این نهالستان این نیاز برطرف خواهد شد.

وی افزود: این نهال‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بخش جنگل‌کاری، شامل پارک‌های جنگلی، ایجاد فضای سبز و توسعه درختکاری استفاده خواهند شد.

منتصری با اشاره به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در برگزاری مراسم‌ مختلف نهال‌کاری در ایام هفته منابع طبیعی اظهار کرد: تقویت و احیا مناطق و رویشگاه‌های جنگلی از جمله مهم‌ترین اهداف تولید نهال در نهالستان‌های جنگلی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مناسب برای افزایش سرانه فضای سبز و پوشش جنگلی استان بر ترویج فرهنگ صیانت از منابع طبیعی و توسعه نهال‌کاری در مناطق مستعد و آسیب‌دیده تأکید کرد.

وی گفت: با فرهنگ‌سازی در این زمینه شاهد صیانت هرچه بیشتر از عرصه‌های منابع طبیعی استان خواهیم بود.

نهالستان شهید روستا با ۳۷ هکتار وسعت در فاصله ۲۵ کیلومتری شیراز به‌ عنوان بزرگ‌ترین نهالستان تولید نهال‌های جنگلی استان فارس شناخته می‌شود.

کد خبر 485294

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha