چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

هواشناسی خراسان شمالی با صدور اخطاریه‌ای از آغاز بارش برف و باران در استان از روز پنجشنبه اول اسفند خبر داد و نسبت به کاهش ۸ درجه‌ای دما در روز جمعه ۲ اسفندهشدار داد.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، هواشناسی خراسان شمالی با صدور اخطاریه‌ای از آغاز بارش باران، برف و کاهش محسوس دما از نقاط مختلف استان خبر داد.

در اخطاریه شماره ۱۸ هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به آغاز وزش باد شدید، بارش باران، برف و وقوع پدیده مه گرفتگی از بعدازظهر پنج شنبه، یکم اسفندماه آمده است: از اوایل پنج‌شنبه‌شب بارش باران در شهرستان‌های اسفراین، فاروج و بخش‌هایی از شیروان آغاز می‌شود.

در ادامه به بارش رگبار برف و باران از اوایل صبح جمعه تا جمعه‌شب اشاره‌ شده و نسبت به کولاک در ارتفاعات و پدیده مه گرفتگی اطلاع‌ ‌رسانی شده است.

بر اساس این گزارش حداکثر بارش برف در ارتفاعات تا ۳۰ سانتی‌متر و در سایر نقاط استان به ۱۰ سانتی‌متر نیز خواهد رسید و بارش نیز نزدیک به ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر خواهد بود.

وزش باد بسیار شدید لحظه‌ای در جنوب شرق، جنوب و بخش‌هایی از شمال غرب خراسان شمالی تا سرعت ۱۵ متر بر ثانیه نیز از دیگر بخش‌های اخطاریه هواشناسی استان است.

بر این اساس دما تا ۸ درجه طی روز جمعه کاهش می‌یابد و اغلب نقاط استان با تأکید بر مناطق نیمه جنوبی تحت تأثیر این سرما و کاهش دما قرار می‌گیرند.

در پایان این اخطاریه نسبت به لغزندگی معابر و جاده‌ها، کاهش دید افقی و کولاک برف در ارتفاعات و همچنین احتمال اختلال تردد در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی به‌خصوص در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و همچنین آبگرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها هشدار داده‌ شده است.

کد خبر 485251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha