پیشبرد طرح ایجاد نخستین گروه امداد و نجات سنگین شهری ویژه تهران در دیدار مشاور ارشد دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) و رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بررسی شد.

آتش نشانی

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این دیدار به اعلام آمادگی شهرداری تهران در زمینه تامین نیروی متخصص در زمینه برپایی کارگاه‌های آموزشی و علمی حوزه مدیریت بحران پرداخت و گفت: ایران در حوزه مدیریت بحران از تجارب بالایی برخوردار است و می‌تواند تجربه‌های فنی و دستاوردهای حوزه مدیریت بحران را به کشورهای فارسی زبان منطقه منتقل کند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با حمایت از تقویت فعالیت دفتر اوچا در تهران، گفت: پروژه تشکیل تیم‌های جستجو و نجات شهری (اینساراگ) که با هماهنگی سازمان آتش‌نشانی و هلال احمر و سازمان مدیریت بحران کشور با محوریت سازمان مدیریت بحران شهر تهران در حال انجام است حرکت مثبتی است و مورد حمایت‌های سازمان مدیریت بحران شهر تهران قرار دارد.

کرمی محمدی همچنین به تحریم‌های ایران در زمینه تامین تجهیزات امداد و نجات اشاره کرد و خواستار شد تا اوچا در شکست این تحریم و تامین نیازهای ایران اقدام کند.

عبدالحق امیری، مشاور ارشد دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) نیز در این دیدار گفت: ایران به دلیل قرارگیری بر روی گسل‌های زلزله و کمربند لرزه‌خیز، مورد توجه ویژه دفتر اوچا قرار دارد.

وی افزود: قصد داریم هم از تجارب ایران استفاده کنیم و هم تجارب بین‌المللی را به ایران منتقل کنیم. در عین حال ضروری است تا چالش‌های موجود در تحقق تاب‌آوری در ایران را به دفتر سازمان ملل انتقال دهیم.

در ادامه این دیدار، مشاور ارشد دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) از مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران شهر تهران نیز بازدید کرد.

کد خبر 485193
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha