مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از کاهش غیرمتعارف قیمت مرغ زنده از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ تن مرغ منجمد مازاد بر تولید از مرغداران استان فارس خریداری‌ شده است.

مرغ منجمد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رهام رحمانی افزود: طرح خرید گوشت مرغ باقیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور در استان فارس ادامه دارد، بهای گوشت مرغ تحویلی یا به‌صورت تهاتر با نهاده‌های دامی با نرخ مصوب یا به‌صورت نقد پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۷۰ تن مرغ مازاد بر تولید توسط این اداره کل در این استان خریداری می‌شود.

رحمانی بیان کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم مرغ منجمد استحصالی خط یک آماده طبخ تحویل در سردخانه ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان و خط ۲، ۱۳هزار تومان است.

او توضیح داد: مرغ منجمد استحصالی در روش خط یک به‌روش سنتی و دستی پاک‌سازی و بخش‌هایی از جمله جگر و سنگدان جداسازی می‌شود و در خط ۲ پاک‌سازی گوشت مرغ به روش مکانیزه انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و وضعیت تولید، خرید سال جاری در ۲ مرحله در استان انجام شده است، در مرحله اول از اواخر اردیبهشت‌ماه تا اواخر تیرماه به میزان هزار و ۳۰۰ تن و مرحله دوم از اواخر مهرماه آغاز شده و در روزهای اخیر با توجه به کاهش قیمت مرغ زنده در حال انجام است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس اضافه کرد: تولیدکنندگان گوشت مرغ برای فروش مرغ مازاد خود می‌توانند برای انعقاد قرارداد به طور مستقیم یا از طریق اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها یا زنجیره‌های تولید مرغ به این اداره کل مراجعه کنند.

رحمانی گفت: با توجه به توصیه‌های بهداشتی و رعایت الگوی مصرف، تولیدکنندگان لازم است فرآیند تولیدشان را به‌گونه‌ای مدیریت کنند که بتوانند گوشت مرغ منجمد در وزن‌های هزار و۲۰۰گرم تا ۲ هزار گرم تحویل دهند.

کد خبر 485121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha