نخستین کشتی یخچال دار (پشتیبانی ماهیگیری) به دست متخصصان داخلی در بندرعباس ساخته و با موفقیت آب‌اندازی شد.

کشتی یخچال دار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: همه مراحل ساخت این  شناور به دست متخصصان ایرانی ساخته و فرآیند تولید و به‌آب‌اندازی این شناور نیز در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) انجام شد.

الله‌مراد عفیفی پور افزود: این شناور وظیفه حمل کالای یخچالی و پشتیبانی از شناورهای صیادی، جمع‌آوری و نگهداری ماهی و همچنین رساندن آب شیرین به شناورهای صیادی دیگر را بر عهده دارد.

وی ظرفیت انبارهای ماهی این شناور را ۹۰۰ مترمکعب و ظرفیت تونل انجماد آن را ۱۰۰مترمکعب اعلام کرد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این شناور یخچال‌دار از مخازن سوختی۵۰۰ تنی برخوردار است، قابلیت حمل و نگهداری ۳۵۰ تن آب شیرین را در مخازن تعبیه‌ شده دارد.

عفیفی پور اضافه کرد: این شناور به ۳ دستگاه ژنراتور ۶۱۰ کیلوواتی و یک دستگاه ژنراتور اضطراری نیز مجهز است و ۲ دستگاه موتور یک هزار۲۰۰ کیلووات کار رانش این شناور را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر این شناور در مرحله انجام تست‌های دریانوردی و تعادلی قرار دارد و با توجه به موفقیت‌آمیز بودن تست‌ها پیش‌بینی می‌شود گواهینامه ثبتی را تا قبل از ورود به سال جدید دریافت کند.

استان هرمزگان با برخورداری از ۳۰ کارخانجات کشتی‌سازی و لنج سازی رتبه نخست را در بین استان‌های ساحلی به خود اختصاص داده و به‌ عنوان قطب صنعت ساخت و تعمیر انواع شناور در کشور معرفی‌ شده است.

بیش از ۵ هزار نفر در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران که هم‌اکنون در قالب منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی خلیج‌فارس اداره می‌شود، مشغول به کار هستند.

کد خبر 485064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha