یک کتابفروشی زیبا و منحصر به فرد وسط یک شالیزار در چین ساخته شده و توجه افراد بسیاری را به این منطقه جلب کرده است.

تجربه جذاب کتاب خریدن و خواندن در شالیزار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیوزبریک-شاید تصور یک کتابفروشی زیبا و مدرن در محل یک اقامتگاه متروکه در میان یک شالیزار و در منطقه‌ای روستایی در چین کمی سخت و دور از انتظار به نظر برسد.

این کتابفروشی که در شمال یک منطقه روستایی در استان فوجی‌آن چین واقع شده، شعبه‌ای از کتابفروشی مشهور و مستقل آوانگارد در چین است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ افتتاح شد و رفته‌رفته در سراسر چین گسترش یافت.

طراحی و تبدیل این ساختمان متروکه به کتابفروشی توسط دفتر معماری تائو که در پکن مستقر است و با مدیریت بنیانگذار آن هوآلی صورت گرفته است.

معماران در طراحی ساختمان این کتابفروشی این نکته را مد نظر داشتند که شبیه یکی از عمارت‌های تاریخی آن روستا به نظر برسد تا ساختمان کتابفروشی با چشم‌انداز طبیعی کلی روستا ترکیب و هماهنگ شود.

این کتابفروشی که از بتن و فولاد ساخته شده از یک مخروبه با چند دیوار به جا مانده به یک ساختمان سه طبقه خیره‌کننده و کامل با اتاق‌های مطالعه و فضاهایی برای گذراندن وقت با کتاب تبدیل شده که ترکیبی از سنت و مدرنیته را پیش چشم بازدیدکنندگان از آن قرار می‌دهد.

بازدیدکنندگان از این کتابفروشی می‌توانند در کافه آن که تمام دیوارهای آن را پنجره پوشانده از  دیدن منظره و چشم‌اندازی شگفت از کل روستا و شالیزارهای پرطروات آن لذت ببرند.

در این کتابفروشی همچنین یک فضای کوچک تئاتری وجود دارد با صندلی‌های پلکانی چوبی که این صندلی‌ها در صورت عدم استفاده به عنوان قفسه‌های کتاب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این ساختمان همچنین یک پشت‌بام جذاب با سایبان چتری دارد که فضای دیگری را در یک نقطه مرتفع برای لذت بردن از چشم‌انداز منحصر به فرد مناظر اطراف فراهم می‌آورد.

کد خبر 485034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha