سازمان مدیریت بحران شهر تهران برای اجرای مصوبه شورای شهر مبنی بر بازپس‌گیری پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران تهران از سازمان ورزش شهرداری، بسته‌ای پیشنهادی ارائه کرد.

پایگاه‌های مدیریت بحران تهران

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه تعیین تکلیف پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران نواحی که در اختیار سازمان ورزش شهرداری قرار دارد با حضور نماینده سازمان ورزش شهرداری تهران، مدیرکل امور بانوان شهرداری و نمایندگان سازمان مدیریت بحران شهر تهران در محل مرکز فرماندهی و ستاد مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

صمیم مرادی روزبهانی معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران در این جلسه به اهداف احداث پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: افزایش میزان آمادگی مجموعه مدیریت شهری و شهروندان در مواجهه با سوانح از طریق سازماندهی تیم‌های امداد و نجات، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی، استقرار سازمان‌های تخصصی، دپوی تجهیزات امداد و نجات، برگزاری مانورهای آمادگی و تشکیل ستادهای مدیریت بحران نواحی در زمان وقوع حوادث و سوانح احتمالی از جمله اهداف احداث این پایگاه‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر سازمان مدیریت بحران شهر تهران تعدادی از پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران را به منظور افزایش خدمات‌دهی به بانوان ورزشکار در اختیار سازمان ورزش شهرداری تهران قرار داده است، افزود: این همکاری با رویکرد تقویت هر چه بیشتر در قالب پیشنهادات ارائه شده از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران ادامه داشته است.

صمیم مرادی روزبهانی با اشاره به ضرورت اجرای مصوبه ۲۱۹۲ شورای شهر تهران مبنی بر بازپس‌گیری پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران، خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت بحران شهر تهران به منظور اجرای این مصوبه، یک بسته پیشنهادی در خصوص همکاری و نحوه تعیین تکلیف پایگاه‌ها در اختیار سازمان ورزش ارائه کرده است.

زهرا بهروزآذر مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت و اهمیت موضوع مدیریت بحران و نقش پایگاه‌های پشتیبانی در مشارکت‌پذیری هر چه بیشتر بانوان در توسعه فعالیت‌های مرتبط با حوزه مدیریت بحران، افزود: همکاری سازمان مدیریت بحران شهر تهران و سازمان ورزش جهت تداوم همکاری‌ها و نیز بهره‌گیری از امکانات ورزشی پایگاه‌های در اختیار سازمان ورزش برای استفاده اعضای گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری در سطح محلات با اهمیت است.

وی پیشنهاد داد: استفاده از روش‌های نرم‌افزاری نسبت به تغییرات فضای معماری در آن دسته از پایگاه‌هایی که در نظر است بهره‌برداری مشترک صورت پذیرد مقرون به صرفه خواهد بود.

 در ادامه جلسه، نمایندگان کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران و سازمان ورزش و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به بحث و تبادل در خصوص موضوع جلسه پرداختند.

کد خبر 484984
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha