مقامات چین می‌گویند ممکن است به خاطر شیوع ویروس کورونا کنگره سالانه حزب کمونیست- بزرگ‌ترین اجلاس سیاسی در این کشور- را که در ماه مارس برگزار می‌شود، به تأخیر بیندازند.

China communist party

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این خبر در هنگامی اعلام می‌شود که ارتش چین صدها نفر از کارکنان پزشکی‌اش و ملزومات اضافی را به شهر ووهان- کانون شیوع دوماهه ویروس کورونا- اعزام کرده است.

کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین روز دوشنبه ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) اعلام کرد ممکن است لازم باشد اجلاس این کنگره به خاطر اولویت دادن به جان، ایمنی و سلامت مردم به تأخیر انداخته شود.

این کمیته یادآور شد که یک‌سوم از ۳۰۰۰ نماینده کنگره کادرهای استانی و شهری دارای نقش‌های مهم رهبری هستند که در خط مقدم مبارزه با همه‌گیری کار می‌کنند.

کمیته دائمی اعلام کرد در ۲۴ فوریه تشکیل جلسه خواهد دارد تا درباره تأخیر برگزاری کنگره که زمان فعلی آن ۵ مارس (۱۵ اسفند) است، تصمیم بگیرد.

مقامات بهداشتی چین روز دوشنبه ۲۰۸۴ مورد جدید عفونت با ویروس کورونا و ۱۰۵ مورد مرگ ناشی از آن را گزارش کردند. به‌این‌ترتیب شمار موارد عفونت گزارش‌شده از چین از مرز ۷۰۰۰۰ مورد گذشت و شمار مرگ‌ها به ۱۷۷۰ مورد رسید. بر اساس آخرین آمار ۱۰۸۴۴ نفر از بیماران هم تابه‌حال بهبود پیدا کرده‌اند.

وحشت از گسترش شیوع بیماری باعث شده است که ساکنان چین و کشورها و قلمروهای مجاور شروع به ذخیره کردن هر چیزی از ماسک و سایر وسایل محافظت شخصی تا نودل، روغن پخت‌وپز و دستمال توالت کنند.

رسانه‌های محلی هنگ‌کنگ گزارش دادند که پلیس در یک حادثه دزدی ۶۰ بسته رول دستمال توالت با چاقوکشی در صبح دوشنبه دو مرد را دستگیر کرده و به دنبال بازداشت نفر سوم است. شیوع ویروس کورونا و قطع راه‌های ارتباطی هنگ‌کنگ با سرزمین اصلی چین یاعث شده است عرضه کالاهای اساسی به‌شدت کاهش یابد و فقط کالاهای وارداتی کم کیفیت در فروشگاه‌ها وجود داشته باشند.

ارتش چین که قصد دارد برای کمک به نظام مراقبت بهداشتی در شهر ووهان ۳۲۰۰۰ پرسنل پزشکی به آنجا اعزام کند، روز دوشنبه ۱۲۰۰ دکتر و پرستار دیگر را به این شهر فرستاد. تابه‌حال دو بیمارستان پیش‌ساخته در شهر ووهان برپا شده است و سالن‌های ورزشی و فضاهای دیگر به بخش‌های بیمارستانی برای بیماران به علائم خفیف‌تر بدل شده است، اما هنوز ساکنان شهر برای بستری شدن در بیمارستان و حتی دسترسی به آمبولانس باید در فهرست انتظار بمانند.

شهر ووهان، مرکز استان هوبی با ۷۰۵۴۸ مورد عفونت با ویروس کورونا اکثریت عمده موارد بیماری کورونا را به خود اختصاص داده است. حدود ۶۰ میلیون نفر در این منطقه چین و سایر بخش‌های چین در قرنطینه خانگی قرار دارند تا از انتشار بیشتر ویروس جلوگیری شود.

یک مقام کمیسیون ملی بهداشت چین نیز در گزارش روزانه دوشنبه‌اش گفت تلاش‌ها برای مهار انتشار ویروس نتیجه داده است و شمار روزانه موارد جدید بیماری در خارج از استان هوبی، برای سیزدهمین روز متوالی در حال کاهش است و شمار فزاینده‌ای از افراد بهبود یافته‌اند.

کد خبر 484923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha