مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از شناسایی ۷۷ فرصت سرمایه‌گذاری در استان همدان خبر داد.

نشست خبری

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از مهر، سید ناصر محمودی گفت: علی‌رغم تحریم‌های صورت گرفته و تلاش‌های استکبار جهانی برای جلوگیری از سرمایه‌گذاری در کشور ایران میزان سرمایه‌گذاری و جلب سرمایه‌گذار در سال جاری ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در استان همدان سازمان سرمایه‌گذاری متولی جذب سرمایه‌گذار است، در ۲ دولت گذشته ۱۱۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان همدان صورت گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان بیان کرد: از این میزان ۹۵ میلیون دلار جذب‌شده و ۲۴ میلیون دلار در حال طی فرآیند برای جذب سرمایه‌گذاری است، مجموع سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته برای یک‌هزار و ۵۵۴ نفر اشتغال به همراه دارد.

محمودی به تفکیک طرح‌ها اشاره کرد و گفت: طرح سرمایه‌گذاری خارجی به بهره‌برداری رسیده ۹ مورد؛ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در دست پیگیری یک مورد و طرح سرمایه‌گذاری خارجی در دست پیگیری که نیازمند تمدید است نیز ۲ مورد در استان همدان وجود دارد که در مجموع ۱۲ طرح را شامل می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر در استان همدان ۷ نیروگاه خورشیدی با توان ۵۱ مگاوات فعال است، جلسه‌هایی با سرمایه‌گذارانی از کشورهای اندونزی اتریش و اعضای سازمان جهانی گردشگری انجام و مذاکراتی برای سرمایه‌گذاری در استان همدان صورت گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از برگزاری ستاد سرمایه‌گذاری با محوریت استاندار همدان خبر داد و گفت: ۷۷ فرصت سرمایه‌گذاری در استان همدان شناسایی‌شده و در چند بخش تقسیم شده است.

محمودی با تأکید بر این‌که مذاکراتی با سرمایه‌گذاران خارجی از جمله ترکیه و آلمان در زمینهٔ تولید تجهیزات پزشکی با هماهنگی وزارت بهداشت صورت گرفته است، ادامه داد: با سرمایه‌گذارانی از کشور ترکیه برای ایجاد باغ ویلاها مذاکرات لازم انجام شده و توافق‌های اولیه آن با شهرداری انجام‌ شده است به‌طوری‌که ۶۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام خواهد شد.

وی گفت: در مولدسازی دارایی‌های دولت شناسایی اموال مازاد بر نیاز در دستور کار است، سال جاری درآمدهای استان همدان ۸۶۶ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۱۸ درصد مربوط به دستگاه‌های اجرایی و بقیه مالیاتی و از ۷۲۰ میلیارد تومانی که مالیاتی است ۹۰ درصد آن محقق شده است.

کد خبر 484820

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha