سخنگوی وزارت خارجه گفت: «احمد خلیلی» شهروند ایرانی که به بهانه نقض تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا در آلمان بازداشت و در معرض استرداد به آمریکا قرار داشت، دیشب آزاد و به همراه ظریف به کشور بازگشت.

سید عباس موسوی

به گزارش همشهری انلاین به نقل از فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: در پی سلسله رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک و با همکاری موثر قوه قضاییه و سازمان اطلاعات سپاه، «احمد خلیلی» شهروند ایرانی که به بهانه نقض تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا و به درخواست دادستانی این رژیم در آلمان بازداشت شده و در معرض استرداد به آمریکا قرار داشت، شب گذشته آزاد و به همراه وزیر امور خارجه به میهن بازگشت.

وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ پنجشنبه شب ۲۴ بهمن ماه به مونیخ سفر کرده بود و دیشب پس از پایان رایزنی‌ها و دیدارها در حاشیه نشست مذکور، به تهران بازگشت.

گفتنی است پیش از این نیز «مسعود سلیمانی» استاد دانشگاه‌های تهران و استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس و یکی از محققان برجسته حوزه سلول‌های بنیادی که بیش از یک سال در حبس غیرقانونی در آمریکا بود، روز شنبه ۱۶آذر ماه آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد و به همراه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که بدین منظور به زوریخ سفر کرده بود، به تهران بازگشت.

کد خبر 484811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    0 0
    انشاالله که همه ی مسئولان کشورمان به فکر رفاه وآسایش مردم گام بردارند