دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

 «تاریخ معاصر آلمان را با ما تجربه کنید»که بر روی سایت خانه تاریخ قرار گرفته، تنها یک تبلیغ نیست، بلکه بهترین تعریف برای مکانی است که تاریخ آلمان را از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون روایت می‌کند.

خانه تاريخ آلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، خودکشی هیتلر، اشغال آلمان به دست فاتحان جنگ جهانی دوم، فتح برلین توسط ارتش سرخ شوروی و اتحاد آلمان شرقی و غربی تنها اتفاقات مهم تاریخ معاصر آلمان نیستند. تاریخ معاصر آلمان روزهای تلخ و شیرین زیادی به خود دیده است و بدون تردید خانه تاریخ آلمان بهترین مکان برای آشنایی با دوره معاصر است.

این خانه که در فضایی با مساحت ۲۲ هزار متر مربع در شهر بن بنا شده است، موزه‌ای با عنوان «داستان ما» دارد که در آن هفت هزار شی و سند تاریخی از سال ۱۹۴۵ تا به امروز به نمایش گذاشته شده است. در این موزه هر شی داستانی از وقایع سیاسی و تحولات اجتماعی مرتبط با تاریخ معاصر آلمان را روایت می‌کند.

همچنین در این موزه، برای آشنایی بهتر بازدیدکنندگان راهنمای صوتی و بروشور وجود دارد. از سوی دیگر، هر هفته تورهای آشنایی با موزه برای دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان برگزار می‌شود. در این تورها، راهنمایان موزه درباره اسناد و آثار تاریخی به بازدیدکنندگان توضیح می‌دهند.

علاوه بر موزه، هر سال، چهار نمایشگاه موقت نیز در خانه تاریخ آلمان برگزار می‌شود. «اسلام در اروپا»، «پرتره‌های یهودی» و «سفر به آلمان» از جمله نمایشگاه‌هایی است که تاکنون در این خانه برگزار شده است.

برای بازدید از این خانه، لازم نیست که حتماً حضوری تا شهر بن بروید. مسئولان موزه امکان بازدید مجازی از هزاران سند و شی تاریخی را مهیا کرده‌اند. در این بخش، اشیای مختلف در دسته‌بندی‌های متفاوت قرار گرفته‌اند و با جستجوی ساده، امکان تماشای آن‌ها در سایت وجود دارد.

کد خبر 484786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha