رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار تن سیب درختی در این استان تولید شده‌ است.

سیب درختی

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایسنا، الیاس تاج‌الدینی گفت: در زمینه تولیدات باغی، محصولات با کیفیتی در سطح کشور تولید شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار تن تولید سیب درختی داشتیم، افزود: کمبودی که در زمینه تولید و ارائه محصولات به بازار مشهود است بحث ذخیره محصولات تولیدی و صنایع تبدیلی است که از سال گذشته به این سمت رفتیم و از سرمایه گذاران استانی، ملی و بین المللی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ظرفیت سردخانه‌های استان در سال های گذشته ۱۱هزار تن بوده که در سال جاری به بالای ۲۰هزار تن رسیده است و برنامه داریم که در شهرستانهای سردسیری و گرمسیری استان محصولات در استان خودمان ذخیره شود که برای راه‌انداختن این موارد تسهیلات و مجوزها در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهیم تا در اسرع وقت به این مهم دست پیدا کنیم.

تاج الدینی ادامه داد: باتوجه به بارندگی خوب و مطلوب سال گذشته تولیدات بسیار خوبی داشتیم اما در بعضی از بخش‌ها خسارت‌هایی به بخش کشاورزی وارد شد که این خسارت‌ها برآورد شد و بیش از ۵۵ هزار پرونده را برای ستاد فرستاده و اکثر موارد تایید شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد  اضافه کرد: تاکنون ۳۲میلیارد تومان برای دریافت خسارت‌های سیل به صورت تسهیلات معرفی کردیم که از این میزان نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان جذب شده است.

وی عنوان کرد: در بحث تسهیلات تبصره ۱۸ نیز گام‌های خوبی برداشتیم و حدود ۳۲۴ طرح به مبلغ ۲۷۹میلیارد تومان با اشتغال‌زایی  هزار و ۳۴ نفر به بانک معرفی کردیم که از این میزان تاکنون ۱۸ طرح به مبلغ ۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد وضعیت توزیع کود مورد نیاز کشاورزان در سطح استان گفت: توزیع کود امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شده که امسال ۱۸ هزار تن کود اوره، ۱۵۰۰تن پتاس و ۳۵۰۰تن فسفات در استان توزیع کردیم.

کد خبر 484761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha