مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
۰ نفر

رئیس هیات کاراته ایلام گفت: ذبیح‌الله پورشیب، ورزشکار ایلامی و کاپیتان تیم ملی کاراته ایران در دومین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۲۰ به میزبانی امارات به مدال طلا دست یافت.

ذبیح‌الله پورشیب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، احمد کریمی‌راد اظهار کرد: این مسابقات که از روز جمعه با حضور نمایندگان ۸۵ کشور در امارات آغاز شد، امروز دوشنبه ۲۸ بهمن به پایان رسید.

وی افزود: پورشیب در دیدار نهایی وزن منهای ۸۴ کیلوگرم، برابر حریف قزاقستانی به پیروزی ۸ بر ۵ رسید و تنها مدال تیم ایران را کسب کرد.

ذبیح‌الله پورشیب کاراته‌کای شایسته ایلامی تاکنون بیش از ۲۴ نشان در رشته کاراته به دست آورده است که ۱۵ نشان طلا، ۹ نشان طلای آسیایی و ۳ نشان جهانی از افتخارات این ورزشکار قهرمان ایلامی است.  

از مهم‌ترین عناوین ذبیح‌الله پورشیب می‌توان به نشان طلای بازی‌های آسیایی گوانگجو در سال ۲۰۱۰، برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۶، نقره المپیک رزمی جهان در سال ۲۰۱۳، طلای دانشجویان جهان در سال ۲۰۱۴ و طلای امیدهای جهان در سال ۲۰۰۷ اشاره کرد.  

این ورزشکار موفق شد با کسب مدال برنز جهان در ۲ دوره متوالی تیم ایران را در بخش تیمی به مدال طلا برساند.  

هیات کاراته استان ایلام دارای یک هزار و ۸۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته است که از این تعداد بیش از ۷۰۰ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند ضمن اینکه ۶ هزار نفر نیز غیرسازمان‌یافته در این رشته فعالیت ورزشی دارند.

کد خبر 484745

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha