یک توله شیر در اتوبان تهران - قزوین زنده‌گیری و به دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین قزوین تحویل شد.

توله شیر

حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: توله شیر گم شده در یکی آزادراه‌های این استان به دهکده طبیعت بوستان ملی باراجین قزوین تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: احتمالا توله شیر گم شده که سه ماه عمر دارد، در حال انتقال از یک استان به استانی دیگر بوده که در یکی از آزادراه های قزوین به دلیل نامعلوم از خودرو بیرون آمده و حاملان نتوانستند این حیوان را پیدا کنند.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه با دریافت گزارش های مردمی از همیاران محیط زیست متوجه حضور یک توله شیر در حاشیه یکی از آزادراه های قزوین شدیم و بلافاصله یک تیم از محیط بانان راهی محل مورد نظر شدند.

این مسوول گفت: همیاران محیط زیست موفق به زنده گیری این توله شیر شده و آن را تحویل محیط بانان اداره کل حفاظت محیط زیست دادند.

وی اظهار داشت: توله شیر گم شده توسط محیط بانان معاینه و مشخص شد بیمار است و برای نگهداری و مداوا تحویل عوامل دهکده طبیعت قزوین که محل نگهداری انواع گونه های حیات وحش است، شد.

عباس نژاد  با بیان اینکه در حال بررسی این هستیم که این توله شیر از چه مبدایی و توسط چه فرد یا افرادی به چه مقصدی در حال انتقال بوده است، گفت: بعید به نظر می رسد صاحبان این توله شیر برای گرفتن آن مراجعه کنند، چرا که نقل و انتقال حیوانات حیات وحش تخلف بوده و پیگیرد قانونی به همراه دارد.

فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که در آن یک توله شیر در کنار نیوجرسی‌های یک آزادراه در قزوین قرار داشت و چندین فرد تلاش می‌کردند تا این حیوان که ترسیده به نظر می رسید را زنده گیری کنند.

کد خبر 484688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    1 0
    واقعا عملكرد سازمانها و نهادها و مسئولين محيط زيست در حد نهايت بيسوادي محض است واقعا متاسفم توله شير را بايد مردم با كاپشن بگيرند؟مسئولين كجا هستند؟