شایع شده است یک پزشک چینی در تحقیقاتی مطرح کرده که این ویروس می‌تواند تا ۲۴ روز خود را در بدن انسان مخفی کند، اما آیا ادعای بازه زمانی ۲۴ روزه درست است؟

قرنطینه ویروس کورونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرناپلاس برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند دکتر ژونگ نانشان، پزشک چینی که تحقیقات مفصلی را در این زمینه انجام داده، می‌گوید تنها ۱.۱۸ درصد از مبتلایان به  ویروس کرونا به طور مستقیم و به علت تماس با حیات وحش ویروس مذکور را دریافت کرده‌اند و بیشتر کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند، به علت معاشرت با مردم ووهان دچار این بیماری شده‌اند.

به گفته وی این ویروس به سرعت در صورت تماس‌های انسانی انتقال می یابد و در صورت عدم مراقبت‌های درمانی ضروری می‌تواند جان قربانیان را به سرعت بگیرد. با توجه به اینکه این ویروس به مدت ۲۴ و نه ۱۴ روز مخفی می‌ماند، ضروری است افراد مشکوک به ابتلا به کرونا به همین مدت در قرنطینه باقی بمانند و از هرگونه تماس آنها با دنیای بیرون جلوگیری شود.

  • معتبرترین و مشهورترین ژورنال پزشکی دنیا: ۱۴ روز کفایت می‌کند

مسعود مردانی‌دشتی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی در این باره می‌گوید: همه ابعاد بیماری جدید بیماری کروناویروس ۲۰۱۹ شناخته شده نیست. اطلاعاتی که ما در اختیار مردم می‌گذاریم براساس بیمارانی است که تا به حال مورد بررسی قرار گرفته‌اند. طبق آنچه منابع معتبر جهانی از جمله مجله New England Journal of Medicine که معتبرترین و مشهورترین ژونال پزشکی دنیاست، نوشته‌اند همان دو هفته کفایت می‌کند.

مردانی‌دشتی توضیح می‌دهد: اگر شواهد بالینی و مقالات و تحقیقات علمی مبنی بر نظر این پزشک چینی وجود داشته باشد، مسلما ما هم در استراتژی‌هایمان تجدیدنظر می‌کنیم. اما تاکنون تمام منابعی علمی جهان روی همین ۱۴ روز تاکید داشته‌اند. البته یکی از پزشکان چینی ادعا کرده است موارد بیماری بدون علامت ممکن است دوره بیماری را طولانی‌تر کند.

  • به یک سند معتبر و به نهاد معتبر استناد کنید

سیروس جعفری، فوق تخصص بیماری‌های عفونی هم در ارتباط با این بازه زمانی ۱۴ روزه می‌گوید: مراجع بین‌المللی بهداشتی و درمانی ۱۴ روز را تایید کرده‌اند. یعنی دوره قرنطینه را ۱۴ روز تعیین کرده‌اند و برای بیشتر از آن ضرورتی وجود ندارد. شما وقتی می‌خواهید به موضوعی به این مهمی اشاره کنید باید به یک سند معتبر و به نهاد معتبر استناد کنید.

جعفری بیان می‌کند: ممکن است هر آدمی در هر جایی بیاید و چنین مطالبی را با تأکیدات بسیار زیاد عنوان کند؛ اما تا وقتی یک نهاد و منبع موثق آن را تأیید نکند، نمی‌توان به آن اعتماد کرد. این ۱۴ روزی هم که توسط مراجع بین‌المللی تعین شده، بیشترین بازه زمانی تضمین شده است.

کد خبر 484680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha