یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

مقامات چینی در آخرین گزارششان در روز یکشنبه ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) می‌گویند شمار موارد عفونت با ویروس کورونا در سرزمین اصلی چین به حدود ۶۸۵۰۰ مورد و شمار موارد مرگ ناشی از آن به ۱۶۶۵ مورد رسیده است.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این ارقام منتشر شده بوسیله کمیسیون ملی بهداشت چین نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن افزایشی ۱۴۲ نفری در شمار مرگ و میر وافزایشی ۲۰۰۰ موردی در موارد تایید شده عفونت ویروس کورونا نشان می‌دهد.

گزارش شمار کل موارد جدید روزانه برای سومین روز متوالی روند کاهشی را نشان می‌دهد، اما پژوهشگران می‌گویند باید در این باره احتیاط به خرج داد. این کاهش در موارد گزارش شده عفونت پس از افزایش ناگهانی در آخر هفته در موارد عفونت رخ می‌دهد که مربوط به تغییر شیوع شمارش این موارد در چین است.

شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در مواجهه با انتقاد فزایند درباره شیوه برخورد این کشور با شیوع بیماری روز شنبه بعدازظهر در سخنرانی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، گفت که در همان اوائل شیوع بیماری در ۷ ژانویه دستور مبارزه با آن را صادر کرده است. این سخنان شی باعث ایجاد پرسش‌های بیشتری شده است که چرا خطرات بالقوه ویروس کورونا زودتر به طور کامل به اطلاع مردم رسانده نشده بود.

اغلب گزارش‌ها درباره بیماری در استان هوبی چین- کانون شیوع بیماری- متمرکز بوده است، اما موارد بیماری در آسیا، استرالیا، آمریکا، اروپا و نیز اخیرا در آفریقا گزارش شده است. چهار مرگ ناشی از بیماری در خارج از چین- در ژاپن، هنگ‌کنگ، فیلیپین و فرانسه- رخ داده است.

آگنس بوزین، وزیر بهداشت فرانسه پس از اعلام مرگ یک مرد چینی ۸۰ ساله در بیمارستانی در پاریس گفت: «ما باید نظام بهداشتی‌مان را برای مقابله با احتمال همه‌گیری جهانی (پاندمی) ویروس و بنابراین انتشار ویروس در سراسر فرانسه آماده باشیم.»

رابین تامپسون، کارشناس اپیدمیولوژی ریاضی در دانشگاه آکسفورد در بریتانیا می‌گوید با وجود گزارش ۵۰ مورد در اروپا، رخ دادن یک مورد مرگ جای تعجبی ندارد.

او گفت: «اما مهمترین چیزی که باید به آن اشاره کرد این است که هنوز انتقال پایدار شخص به شخص ویروس در اروپا رخ نداده است.»

کد خبر 484677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha