رئیس جمهور درباره سقوط هواپیمای اوکراینی تاکید کرد: دولت مسئولیتی درباره کلییر کردن آسمان ندارد.

سقوط هواپيماي اوكرايني

به گزارش همشهری آنلاین، حسن روحانی در نشست خبری با رسانه‌ها در ۲۷ بهمن ماه درباره موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: حادثه صبح چهارشنبه اتفاق افتاد و ما در دولت بودیم. آنچه در دولت مطرح شد، یک «سانحه» بود و من هم پرسیدم MAX۷۳۷ بود یا خیر که معلوم شد نبوده است.

وی ادامه داد: ما بعدازظهر جلسه شورای عالی امنیت ملی داشتیم که برای ماجرای عین‌الاسد بود. ۳ تا ۵ و نیم جلسه بود و در آن هم گرچه بحث اصلی‌مان نبود اما آنجا هم «سانحه» مطرح شد.

روحانی اضافه کرد: شب لحن رئیس جمهور اوکراین متفاوت بود و اطلاعاتی را می‌داد. شب با وزیر راه صحبت کردم که باز هم «سانحه» مطرح شد زیرا پدافند هوایی می‌گفت شلیکی نبوده است.

وی اضافه کرد: پنجشنبه شبهات ما بیشتر شد. غروب پنجشنبه که با ستاد کل صحبت می‌کردم تقریبا احتمال قوی بود که خطایی صورت گرفته است. گفتم اگر همینطور فکر می‌کنید، اعلام رسمی کنید. گفتند هنوز شبهاتی داریم. قبل از ظهر جمعه جلسه‌ای داشتند و حدود ساعت ۲ بعدازظهر به جمع‌بندی رسیدیم. گفتم اعلام کنید، گفتند بیانیه می‌نویسیم.

روحانی تاکید کرد: اولین لحظه‌ای که به طور رسمی متوجه علت سقوط هواپیما شدم ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه جمعه بود. گفتم اعلام کنید اما بعد دیدم تصمیم گرفتند جلسه شورای امنیت را تشکیل دهیم و تشکیل دادیم. بحث مفصل شد. بیانیه ستاد کل هم آنجا مطرح شد و تصمیم نهایی اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: ساعت ۱۲ شب دیدم اعلام نشده تعجب کردم، به هر حال صبح اعلام کردند. می‌شد چند ساعتی زودتر اعلام شود اما آنقدر این خبر عجیب بود که باور نمی‌کردیم لذا کل ماجرا این بود. الان هم طبق مقررات بین المللی دنبال می‌کنیم و در حال مذاکره با اوکراین هستیم امیدواریم حل شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت مسئولیتی درباره کلییر کردن آسمان ندارد گفت: آسمان، باز است. اما اینکه در چه شرایطی آسمان لازم است بسته شود سازمان هواپیمایی کشوری باید اعلام کند. اینکه کجا باید به هواپیمایی کشوری بگوید یا هواشناسی کشور است، یا ستاد کل نیروهای مسلح است. دولت در این زمینه مسئولیتی برای کلیر کردن به عهده ندارد. در مسائل امنیتی مربوط به نیروهای مسلح است و همواره همین روال بوده است.

کد خبر 484674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی GB ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    26 0
    مثل اینکه شما با این جمعه ها خیلی خاطره داری .
  • GB ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    21 0
    سازمان هواشناسی کشور دولتی است .
  • محمد IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    11 0
    چند روز هواپیما سقوط کرده باشه و رییس جمهور ندونه به چه علت ؟؟
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    24 0
    اینها که گفتی باید کلییر میکردن که همشون زیر مجموعه دولت است
  • مریم IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    18 0
    باز هم هیچ مسئولیتی قبول نکنید!
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    12 0
    لابد ما هم شنبه متوجه میشیم که جمعه انتخاب بوده
  • رضامیرزایی IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    6 0
    حق نداری تو اینجور قضایا شروع به نقدکنی
  • مرادف IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
    5 0
    رئیس جمهور میخواد بگه که لابد به من ربطی نداره، واینکه رئیس جمهورمگه پرنده اس بپره آسمان ببینه آسمان کلییرشده یانه،