آمریکا در ادامه تحرکات نظامی خود در مناطق پیرامون چین؛ یک ناو گشتی مجهز به موشک هدایت‌شونده را از تنگه تایوان عبور داد.

ناو آمریکایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، تقریبا همزمان با حملات لفظی روز شنبه (دیروز) وزرای خارجه و دفاع آمریکا به چین در «کنفرانس امنیتی مونیخ»، یک ناو موشک‌انداز آمریکایی در تنگه تایوان حضور یافته و اقدام به گشت‌زنی کرده است.

پایگاه آمریکایی «استارز اند استر ایپس» که بیشتر اخبار نظامی را دنبال می‌کند، گزارشی از تشدید تحرکات آمریکایی‌ها در تنگه تایوان به دنبال مانورهای اخیر دریایی و هوایی چین در منطقه منتشر کرده است.

مقام‌های آمریکایی به این رسانه خبر دادند، ناو گشتی «یواس اس چانسلارس‌وییل» آمریکا روز شنبه (دیروز) ضمن عبور از تنگه تایوان در منطقه گشت‌زنی کرد.

اقدام روز گذشته آمریکا ۳ روز بعد از اقدام نیروی هوایی آمریکا در به پرواز درآوردن دو بمب‌افکن استراتژیک در نزدیکی تنگه تایوان صورت گرفته است.

«جو کایلی» سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا درباره عبور ناو گشتی از تنگه تایوان این اقدام، را «نشان‌دهنده تعهد ایالات متحده به یک منطقه آزاد در ایندوپاسیفیک» توصیف کرده است.

به گفته این مقام آمریکایی، «نیروی دریایی ایالات متحده به پرواز، بادبانی و انجام عملیات در هر جایی که قوانین بین‌المللی اجازه آن را می‌دهد، ادامه خواهد داد».

تحرکات اخیر آمریکایی‌ها بعد از مانور دریایی و هوایی چین در نزدیکی آب‌های جنوب شرقی ساحل تایوان صورت گرفته است؛ مانوری که روز دوشنبه برگزار شد و در آن جت‌های جنگنده چینی به گشت‌زنی در تنگه تایوان مبادرت کرده بودند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین و تحرکات آمریکا شامل فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» می‌داند.

دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا از سال ۱۹۷۹ به بعد، به طور رسمی خود را متعهد به سیاست چین واحد خوانده‌اند، اما طی سال‌های گذشته به فروش سلاح به تایوان دست زده‌اند.

کد خبر 484627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha