شهردار شیراز بر لزوم شناسایی و زنده کردن فضاهای گم‌شده در این کلان‌شهر باهدف پاسخگویی به بخشی از مطالبات مردم و تحقق ایده انسان‌محوری، تأکید کرد.

فضای شهری فارس

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایسنا، حیدر اسکندرپور در آیین افتتاح پارک محله‌ای تل بادی و افتتاح و کلنگ زنی تعدادی از پروژه‌های شهرداری‌های مناطق ۲، ۴ و ۵ شیراز بیان کرد: مردم همیشه از رها شدن زمین و مجموعه‌های کنار خیابان‌ها و کوچه‌هایی که تبدیل به زباله‌دان و دردسر شده، گلایه دارند و ضروری است که این‌گونه فضاها تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: یک دستور کار برای همه شهرداران مناطق ابلاغ کرده‌ایم که هر شهردار منطقه حداقل بین ۳ تا ۵ فضای گمشده شهری را تبدیل به فضای زنده کند.

شهردار شیراز تأکید کرد: در این‌گونه فضاها باید به‌جای کف‌سازی بتنی و موزاییک، از فضای سبز و زنده برخوردار باشد که برای شهروندان جذابیت داشته باشد.

شهردار منطقه ۴ شیراز، استان فارس در حاشیه این مراسم گفت: دو هدف کوتاه‌مدت و بلندمدت در اجرای پروژه‌های شهرداری پیش‌بینی کرده‌ایم که پارک محله‌ای تل بادی از جمله اهداف کوتاه‌مدت ماست که در مدت ۲ ماه به بهره‌برداری رسیده است.

اصغر سروی، اجرای پروژه فضای شهری ٥ هزار متری باغ جنت، پیاده‌روی باغ حوض و باهنر شمالی را از دیگر پروژه‌های زودبازده ذکر کرد و افزود: چنین پروژه‌هایی در زمینه پروژه‌های انسان‌محور اجرایی می‌شوند.

وی همچنین ساماندهی حاشیه بلوار رحمت، پارک ۷ هکتاری کشت و پروژه باغ ایرانی را از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که در منطقه ۴ شهرداری در دستور کار قرار دارد.

شهردار منطقه ۴ شیراز عنوان کرد: علاوه بر پروژه‌های عمرانی منطقه، پروژه‌هایی چون تقاطع رودکی، بلوار ٥٥ متری مهدیه و تقاطع مهدیه امیرکبیر به‌صورت کلان در شهرداری در حال اجراست.

افتتاح پارک محله‌ای تل بادی، کلنگ زنی پیاده‌راه سلامت در بلوار احمد ابن موسی (ع)، افتتاح پارک شهدای قشقایی و افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی بلوار ماذون قشقایی از جمله پروژه‌هایی بود که با حضور شهردار مرکزی شیراز، شهرداران مناطق و اعضای شورای شهر انجام شد.

کد خبر 484585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha