مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۲ اثر تاریخی استان در انتظار ثبت در فهرست میراث جهانی قرار دارد.

میراث فرهنگی استان سمنان

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی جمال افزود: مجموعه تاریخی و فرهنگی چشمه‌علی دامغان از جمله آثار تاریخی استان سمنان در انتظار ثبت در قالب پرونده ثبت جهانی باغ‌های ایرانی است.

وی ادامه داد: ۸ کاروانسرای استان سمنان در قالب پرونده میراث جهانی از دیگر آثاری است که در انتظار ثبت در فهرست سازمان بین‌المللی یونسکو قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: از مجموع ۸ کاروانسرای در انتظار ثبت در فهرست جهانی، یک کاروانسرا مربوط به هریک از شهرستان‌های آرادان، گرمسار و سرخه، ۲ کاروانسرا مربوط به سمنان و ۲ کاروانسرا مربوط به میامی است.

جمال بیان کرد: هسته تاریخی فرهنگی شهر سمنان نیز از دیگر آثار در انتظار ثبت در فهرست میراث جهانی است و البته اکنون در فهرست موقت ثبت جهانی یونسکو قرار دارد.

وی اضافه کرد: مجموعه بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی در شهرستان شاهرود از دیگر آثار در انتظار ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو است و البته این آثار نیز در قالب یک پرونده از سال ۲۰۰۷ در فهرست موقت یونسکو قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: جنگل ابر استان سمنان واقع در شهرستان شاهرود در قالب پرونده جنگل‌های هیرکانی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

بیش از یک‌هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی‌ شده و ۸۱۳ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت‌ شده است.

کد خبر 484549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha