رئیس انجمن عاشیقلار از برگزاری چهارمین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار در اسفندماه جاری در تبریز خبر داد.

عاشیقلار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «محمد عبادی» اظهار داشت: این جشنواره از دهم تا دوازدهم اسفندماه جاری در فرهنگسرای الغدیر و در سه بخش گروهی، تکخوانی و تکنوازی به‌صورت رقابتی برگزار خواهد شد.

دبیر چهارمین جشنواره موسیقی عاشیقلار، صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه، ایجاد زمینه برای ابراز وجود جوانان علاقمند هنر و موسیقی اصیل و بومی، ایجاد بستر مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی و عمومی شهروندان، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش زمینه‌های فرهنگی بین شهروندان را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.  

عبادی گفت: در جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار که شرط سنی شرکت‌کنندگان آن حداکثر ۴۰ سال تمام است، ۱۱۰ اثر ارسال شد که پس از بررسی هیات انتخاب ۴۴ اثر به مرحله‌ نهایی راه یافتند.

وی گفت: گروه‌های شرکت‌کننده تنها با آلات موسیقی شامل قوپوز، دهل، سرنا، قاوال، ناقارا، قوشا ناقارا و بالابان به ارائه اثر خود خواهند پرداخت.

عبادی افزود: راه‌یافتگان به مرحله مسابقه آثار خود را در اجرای عمومی در طی روزهای یاد شده ارائه کرده و هیئت داوران از مجموع آثار هر بخش، سه اثر را به عنوان منتخبان معرفی خواهند کرد.

گفتنی است چهارمین جشنواره موسیقی عاشیقلار به همت انجمن عاشیقلار با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

کد خبر 484520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha