یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: بارش برف اخیر در خلخال به هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی این شهرستان خسارت زده است.

برف خاخال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد سبحانی در حاشیه بازدید از واحدهای مسکونی خسارت دیده خلخال در استان اردبیل افزود: گزارش‌های اولیه از وارد شدن خسارت به ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و یک هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف این شهرستان حکایت دارد.  

وی اظهار کرد: پس از تکمیل فرم‌های مربوط و بررسی دقیق میزان ریالی خسارت‌های وارد شده به واحدهای مسکونی به اطلاع عموم مردم خواهد رسید. 

فرماندار و رئیس ستاد مدیریت‌بحران خلخال نیز گفت: میزان خسارت وارده از سوی تیم‌های کارشناسی مدیریت‌بحران در مناطق شهری و روستایی در حال بررسی و برآورد بوده و بزودی میزان خسارت وارده به تاسیسات شهری و زیربنایی شهرداری‌ها، سامانه گرمایشی مدارس، تاسیسات آبرسانی روستایی، و لوله‌کشی آب واحدهای مسکونی و تجاریجمع‌بندی خواهد شد.  

همچنین خسارت‌های وارد شده به شبکه‌های برق شهری و روستایی، واحدهای تولیدی بخش کشاورزی از جمله مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌ها و سایر بخش‌ها نیز برآورد خواهد شد.

فریدون بابایی افزود: بر اثر بارش برف سنگین و کولاک شدید چند واحد گلخانه تولید گل رز هلندی آسیب دیده و تعداد زیادی ماهی در استخرهای پرورش ماهی واقع در مسیر تفرجگاه اندبیل تلف شده‌اند. وی گفت: برف و سرما همچنین موجب از بین رفتن تعداد قابل‌توجهی از زنبور عسل بومی این شهرستان شده و در بخش شاهرود خلخال نیز تعداد زیادی از درختان میوه باغ‌ها شکسته شده است.  

خلخال در جنوب اردبیل واقع شده است، در حدود ۴ روز بارش ارتفاع برف در این شهرستان به ۱. ۵ متر رسید که این میزان در ارتفاعات بیشتر بود. 

کد خبر 484518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha