مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۶۴۹ بیمار خاص زیر پوشش این نوع بیمه قرار دارد و امسال، ۱۱۰ میلیارد ریال برای درمان این قشر در استان هزینه شده است.

بیماران خاص

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن رعنایی افزود: هزینه‌های درمان بیماران خاص امسال در مقایسه با پارسال حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است. همچنین هزینه درمان همه افراد زیر پوشش این سازمان بیمه گر در سال جاری یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

بیماران خاص شامل ۶۰ بیمار هموفیلی، ۳۸ نفر تالاسمی، ۲۴۸ نفر دیالیز، ۱۲۸ نفر بیماران پیوند کلیه و ۱۷۵ نفر بیمار ام اس هستند.

رعنایی در مورد هزینه بیماران سخت علاج نیز بیان کرد: بیماران سخت علاج و سرطانی نیز بخشی از خدمات را از جمله رادیو تراپی  ۱۰۰ درصد رایگان دریافت می کنند و در بحث شیمی درمانی نیز تا ۹۰ درصد خدمات و داروها به صورت رایگان به آنان ارائه می شود.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات درمانی و تامین داروی این گروه از بیماران وظیفه دولت است. با وجود اینکه همه داروهای این گروه از بیماران وارداتی است، هزینههای آنان تامین می شود.  

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی ادامه داد: ۷۰ درصد جمعیت استان خراسان شمالی زیر پوشش بیمه سلامت هستند و هم اکنون ۶۳۱ هزار نفر از از شهروندان تاکنون خود را بیمه کرده اند. همچنین از مجموع این تعداد ۴۴۵ هزار نفر بیمه شده روستایی هستند، هم اکنون تلاش می شود ارائه خدمات در روستاها به حدی شود که این قشر برای درمان به شهر مراجعه نکنند.

وی بیان کرد: هم اکنون به ازای هر ۴ هزار نفر یک مرکز درمانی و یک پزشک در روستا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه می دهد، بعضا در برخی از مناطق روستایی به ازای هر ۴ هزار نفر ۲تا ۳پزشک نیز وجود دارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی بر بیمه سلامت همگانی تاکید کرد و گفت: افرادی که در شهرها سکونت دارند اما بیمه نیستند به دفاتر مراجعه کنند تا با توجه به استحقاقی که دارند زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

رعنایی افزود: از مجموع بیمه شدههای استان ۱۰۲ هزار نفر ساکن در شهرها به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفتند، ۵۷ هزار نفر از بیمه شدهها نیز کارمندان دولت هستند و همچنین ۲۵ هزار نفر از آنان نیز سایر اقشار از جمله خانواده شهدا، جانبازان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.  

کد خبر 484502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha