وزیر بهداشت فرانسه نخستین مرگ ناشی از ویروس کورونا را در در اروپا اعلام کرد.

France coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس آگنس بوزین، وزیر بهداشت فرانسه روز شنبه ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) گفت: «شب گذشته مرگ یک بیمار ۸۰ ساله که از ۲۵ ژانویه بستری بوده است، به من اطلاع داده شد.»

بیمار که یک مرد گردشگر چینی از ایالت هوبی بود، دچار عفونت ریه ناشی از کوید- ۱۹ ( نام رسمی عفونت با ویروس کورونای جدید) شده بود. او که در ۱۶ ژانویه از ایالت هوبی چین- کانون شیوع ویروس کورونا- به فرانسه وارد شده بود، در ۲۵ ژانویه در شرایط ایزوله کامل در بیمارستان بیشا در شمال پاریس بستری شد. حال این بیمار به سرعت بدتر شده بود.

دختر این مرد هم بستری است، اما مقامات بهداشتی می‌گویند انتظار می‌رود بهبود یابد.

تا به حال ۴۶ مورد عفونت با ویروس کورونای جدید که در اواخر ماه دسامبر در ایالت هوبی در مرکز چین شروع شد، در کشورهای اروپایی گزارش شده است.

۹ کشور اروپایی تا به حال موارد عفونت با ویروس کورونا را گزارش کرده‌اند، و آلمان با ۱۶ مورد بیشترین موارد عفونت را داشته است.

ویروس کورونای جدید تا به حال بیش از ۶۷۰۰۰ نفر را در هان مبتلا کرده و باعث مرگ دست کم ۱۵۲۶ نفر شده است.

مقامات چینی برای مبارزه با گسترش ویروس کورونا بیش از ۶۰ میلیون نفر را در این کشور در خانه‌هایشان قرنطینه و در شهرها ایست‌های بازرسی برپا کرده‌اند. رستوران‌ها، سینماها و سایر کسب‌وکارها تعطیل و رویدادهای فرهنگی و ورزشی برای پیشگیری از گردهمایی مردم لغو شده‌اند.

کد خبر 484420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha