شب موسیقی سیستان و بلوچستان سی‌ام بهمن‌ماه و در هفتمین شب از سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، برگزار خواهد شد. در این شب سه گروه «ساحل مکران» به سرپرستی محمد اسحاق بلوچ‌نسب، «گلداز» به سرپرستی گل‌محمد بلوچی و «هامون سیستان» به سرپرستی حبیب‌الله قادرآتشگر برنامه‌ اجرا خواهندکرد.

هامون

همشهری آنلاین - محمد بلبلی:  با این‌که در جدول برنامه جشنواره موسیقی فجر، برنامه شب موسیقی سیستان و بلوچستان، چهارشنبه سی‌ام بهمن‌ماه ثبت شده، اما در تماس خبرنگار همشهری آنلاین با سرپرست گروه‌ها، مشخص شد که درباره ساعت پرواز، محل اقامت و ساعت اجرا اطلاع دقیقی در اختیار آنها قرار نگرفته‌است و همچنین به هر سه گروه اعلام شده احتمال اجرای آنها در شب اختتامیه نیز وجود دارد ولی برنامه قطعی را نگفته‌اند! این نوع هماهنگی سوال برانگیز است.

گروه موسیقی «ِهامون سیستان» به سرپرستی حبیب‌الله قادرآتشگر یکی از فعال‌ترین گروه‌های موسیقی در استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.  

قادرآتشگر به خبرنگار همشهری‌آنلاین گفت که گروه هامون سیستان در روز ۲۹ و ۳۰ بهمن‌ماه به روی صحنه خواهد رفت. این گروه قطعاتی از موسیقی سیستانی را برای مخاطبان اجرا خواهد کرد.

هنرمندان گروه هامون سیستان عبارتند از: محمد محب‌زهی نوازنده رباب، براهویی تعارفی نوازنده تنبورگ، امیر گرگیچ نوازنده دهلک و حبیب‌الله قادرآتشگر خواننده و سرپرست گروه.

گروه «ساحل مکران» با سه نوازنده در شب موسیقی سیستان و بلوچستان به اجرای موسیقی‌ بلوچی که شامل داستانی حماسی است می‌پردازد.  

سرپرست گروه ساحل مکران به خبرنگار همشهری‌آنلاین گفت: این اولین اجرای عمومی از این افسانه حماسی است که پیش از این اجرا نشده.

هنرمندان گروه ساحل مکران را محمداسحاق بلوچ‌نسب سرپرست، خواننده و نوازنده تنبورگ، احمد وطن‌خواه نوازنده قیچک و مرادبخش بارسا نوازنده تنبورگ تشکیل می‌دهند.

«گلداز» به عنوان سومین گروه در شب موسیقی سیستان و بلوچستان به روی صحنه خواهد رفت. سرپرستی این گروه را گل‌محمد بلوچ بر عهده دارد.

گروه گلداز قطعاتی از موسیقی بلوچی را اجرا می‌کند، از جمله قطعه‌های «هَلو هالو» و «لی لُر و لارو» که از مقام‌های موسیقی بستکی محسوب می‌شوند.

گل‌محمد بلوچی سرپرست و خواننده، الهی‌بخش افرازه نوازنده بنجو، رضوان بادروزه نوازنده دهلک و نصیر ملازهی نوازنده تنبورگ اعضای گروه گلداز را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 484404
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha