مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای فعالیت‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای با پدیده گرد و غبار استان در نظر گرفته شده است.

ریزگردها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسن اکبری افزود: از این میزان ۳۳۲ میلیارد ریال برای سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برای انجام عملیات نهالکاری، بوته کاری، مدیریت رواناب و نهالکاری روی مالچ پیش بینی شده است.  

آبیاری و مراقبت نهالکاری و بوته کاری سنواتی، ساخت باد شکن و  مدیریت چرا و قرق نیز از دیگر مواردی است که برای انجام این  عملیات پیش‌بینی شده است.

اکبری ادامه داد: ۶ میلیارد و ۱۵۱ میلیون ریال برای جهاد کشاورزی و انجام عملیات کشاورزی حفاظتی و ۶۰ میلیارد ریال برای اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای انجام عملیات حفاظت، قرق و مدیریت چرا و کاهش اثرات گرد و غبار و نگهداری ایستگاه‌های پایش و آنالیز گرد و غبار پیش بینی شده است.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: ۵ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال در راستای طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی و ۵  میلیارد ریال برای سازمان زمین شناسی کشور پیش بینی شده است. همچنین براساس مصوبات کارگروه مقابله با گرد و غبار استان دستگاه‌های دارای اعتبار مکلف به پیگیری جذب اعتبارات برای استان و ارائه گزارش مستمر هستند.

این مسئول افزود: در فاز اول ۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال از این اعتبارات تخصیص یافته است که با استفاده از این میزان اعتبار بخشی از عملیات مراقبت و آبیاری پروژه‌های نهالکاری و بذر پاشی هلالی‌های آبگیر در مناطق تحت مدیریت و حفظ و نگهداری ایستگاه‌های گرد و غبار به اتمام رسیده است. همچنین مقدمات اجرای پروژه‌های حفاظت، قرق و مدیریت چرا در مناطق تحت مدیریت و مراتع نایبندان طبس در دست اقدام است.

کد خبر 484281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha