معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: مددکاران استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۹۰۶ فرصت شغلی ایجاد کرده و برای تعمیر، نوسازی، بهسازی و خرید مسکن هزار و ۵۹۴ مددجو اقدام کرده‌اند.

فرصت شغلی

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا،  محمد صیادی گفت: مددکاری، خدمتی حرفه‌ای است که بر پایه دانش و مهارت‌های خاص قرار گرفته و هدف آن کمک به افراد و گروه‌هایی است که بتوانند استقلال شخصی، اجتماعی و رضایت خاطر فردی و اجتماعی را به دست آورند.

صیادی با اشاره به اهمیت این امر افزود: مددکاری اجتماعی کمک می‌کند مددجو مشکل خود را شناخته و به توانایی‌های خود پی ببرد و با استفاده از منابع و امکانات موجود برای حل مشکل خود برآید.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر ۵۹ مددکار در استان قزوین به ۲۸ هزار و ۳۰۰ خانوار تحت حمایت خدمت ارائه می‌کنند که به طور میانگین هر مددکار کار خدمت رسانی به ۴۷۹ خانواده را برعهده دارد.

صیادی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد از مددجویان تحت حمایت استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، مرکز مددکار اسلامی در قزوین تأسیس شده و پرونده مددجویان خانم به بانوان مددکار سپرده شده‌ است.

وی با اشاره به برنامه ارزیابی مددکاران بیان کرد: عملکرد مددکاران در دوره‌های یک ماهه به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا ضمن تقدیر از مددکاران پرتلاش، زمینه رقابت سالم نیز با سایر مددکاران فراهم شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: ایجاد اشتغال، ارائه خدمت مسکن، بررسی خدمت مشمولان نظام وظیفه، پرداخت کمک هزینه ازدواج و ارجاع مددجویان به مشاوره‌های لازم از شاخص‌های ارزیابی عملکرد مددکاران است.

کد خبر 484266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha