مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اجاره خانه‌های تاریخی تبریز فقط برای کاربری‌های فرهنگی مانند موزه، گالری عکس، بوتیک موزه و رستوران سنتی زیر نظر صندوق حفظ احیای بناهای تاریخی کشور خبر داد.

خانه تاریخی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی آبدار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به اهمیت اقتصاد هنر، اشاره کرد و گفت: اقدامات نوآورانه با مشارکت هنرمندان و مدیران فرهنگی استان سبب به کار افتادن اقتصاد در هنر می‌شود.  

وی اضافه کرد: هنر در جامعه کنونی به اندازه کافی در حوزه اقتصاد نقش و جایگاه مشخصی ندارد، اما اقداماتی هم‌چون آرت اکسپوی تبریز باعث حرکت و ارتقا جایگاه هنر در این حوزه می‌شود.  

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی به آغاز چهارمین دوره آرت اکسپو تبریز، اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در طول هر دوره به مرور پیشرفت کرده و اکنون با افزایش حمایت‌ها شاهد حضور انواع هنرها از جمله نقاشی، عکس، آثار تجسمی، خط نقاشی و خوشنویسی در این دوره هستیم.  

آبدار اظهارکرد: این رویداد فرهنگی باعث فرهنگ‌سازی در بین شهروندان تبریزی می‌شود تا مردم، آثار هنری را نیز در سبد هزینه‌های خود گنجانده و از هنرمندان به صورت مادی و معنوی حمایت کنند.  

وی بیان کرد: در این زمینه با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری تبریز، راه‌اندازی یک گذر فرهنگی در تبریز به تصویب رسیده است.  

آبدار افزود: گذر فرهنگی به بیان دیگر ارائه کارهای فرهنگی و هنری سالانه در طول یک مسیر یا میدان است تا انواع هنرهای استان در این مکان در معرض دید و فروش قرار بگیرد.  

چهارمین دوره فروش آثار هنری(آرت اکسپو تبریز) از روز ۲۴ تا ۲۸ بهمن ماه در محل هتل‌لاله پارک تبریز برگزار شده و ۲۳۱ اثر هنری در قالب نمایشگاه در معرض فروش قرار می‌گیرد.  

کد خبر 484252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha