سازمان جهانی بهداشت پس از اینکه مقامات چینی اعلام کرد ۱۷۶۰ نفر از کارکنان پزشکی در این کشور به ویروس کورونا آلوده شده و شش نفرشان مرده‌اند، به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از چین در این باره است.

coronavirus china

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این نخستین باری است که چین در داده‌های منتشرشده درباره این همه‌گیری به طور خاص شمار کارکنان پزشکی آلوده شده با ویروس کورونا را ذکر می‌کند.

دکتر تدروس آدهانوم قبرسیوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز جمعه ۲۵ بهمن در این باره گفت: «این اطلاعات بسیار حیاتی است، زیر کارکنان پزشکی مانند چسبی هستند که اجزای نظام بهداشتی را متصل به هم نگه می‌دارند و پاسخ به شیوع را امکانپذیر می‌کنند.»

او افزود: «ما نیاز به اطلاعات بیشتری درباره این ارقام داریم، از جمله مدت زمان و شرایطی که در آن این کارکنان پزشکی بیمار شده‌اند.»

قبلا نیویورک تایمز گزارش کرده بود که پزشکان و پرستاران در چین برای محافظت از خودشان در برابر کمبود لباس‌های محافظ، دستکش و ماسک مجبورند به اقدامات سردستی متوسل شوند. به گفته شاهدان کارکنان پزشکی ماسک‌های محافظ آسیب‌دیده‌شان را با نوار چسب تعمیر کرده بودند و از عینک‌های محافظ یکبار مصرف هستند و بعد از استفاده باید دور انداخته شوند، چند بار استفاده می‌کنند.

قرنطینه کردن مردم در خانه‌هایشان و منع رفت‌وآمد عمومی در شهرهای چین  برای جلوگیری از انتشار ویروس، باعث شده است که تولید و توزیع اقلام ضروری «تجهیزات محافظت شخصی» (PPE) و ماسک و دستکش دچار اشکال شود، و تجهیزات اهدایی هم همیشه به محل‌های با بیشترین نیاز به آنها نرسد.

نخستین مورد عفونت در آفریقا گزارش شد

مصر در همین روز به عنوان نخستین کشور آفریقایی نخستین مورد عفونت با ویروس کورونا را گزارش کرد. وزیر بهداشت مصر اعلام کرد فرد مبتلا یک خارجی است که در بیمارستان ایزوله  و همه اقدامات لازم برای پیشگیری انجام شده است. مصر ملیت فرد مبتلا یا جزئیات دیگری درباره او را اعلام نکرده است.

سازمان جهانی بهداشت قبلا در اوائل این ماه گفته بود که به خصوص درباره کشورهای با نظام‌های بهداشتی ضعیف‌تر نگران است که ممکن است فاقد تسهیلات لازم برای شناسایی موارد عفونت باشند.

کد خبر 484233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha