ژاپن نخستین مرگ ناشی از شیوع کوروناویروس در این کشور را چند ساعت پس از تایید شدن ۴۴ مورد دیگر عفونت با ویروس کورونا در یک کشتی گردشی قرنطینه‌شده در نزدیک توکیو اعلام کرد.

cruise ship

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین کاتسونوبو کاتو، وزیر بهداشت ژاپن روز پنجشنبه ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) گفت نخستین مرگ ناشی از عفونت ویروس کورونا در زنی در دهه ۸۰ زندگی‌اش رخ داده است که از دو هفته پیش با تشخیص ذات‌الریه در بیمارستان بستری بود. به گفته کاتو، عفونت این زن با ویروس کورونا پس از مرگ او تایید شد.

به گفته رسانه‌های ژاپن این زن ساکن منطقه کاناگاوا در نزدیک توکیو، مادر زن یک راننده تاکسی بود که او هم مبتلا به عفونت تشخیص داده شده است.

مقامات ژاپن همچنین دو مورد دیگر عفونت با ویروس کورونا را در این کشور گزارش داده‌اند: یک پزشک در دهه ۵۰ زندگی که در بیمارستانی در غرب ژاپن کار می‌کند و یک مرد در دهه ۲۰ زندگی که در چیبا نزدیک توکیو زندگی می‌کند. هیچکدام از این دو نفر سابقه مسافرت در هفته‌های اخیر به چین یا تماس با اتباع چین نداشته‌اند- نشانه‌ای از این که ویروس کورونا درون ژاپن در حال چرخش است.

وزیر بهداشت ژاپن قبلا در روز پنجشنبه از ۴۴ مورد جدید عفونت با ویروس کورونا در کشتی گردشی «دایموند پرینسس» خبر داد که با ۳۵۰۰۰ مسافر و خدمه در بندر یوکوهاما در قرنطینه قرار دارد. تا به حال از ۷۱۳ نفری که در این کشتی از لحاظ ویروس کورونا آزمایش شده‌اند، نتیجه آزمایش ۲۱۸ نفر مثبت شده است که بزرگترین خوشه عفونت با ویروس کورونا در خارج از  چین شمرده می‌شود.

یک کشتی گردشی دیگر به نام وستردام که حامل ۲۲۰۰ مسافر و خدمه است  و به خاطر ترس از شیوع ویروس کورونا چند بندر به آن اجازه ورود نداده بودند، روز پنجشنبه توانست در بندر سیهانوک‌ویل در کامبوج پهلو بگیرد. مقامات بهداشتی کامبوج می‌گویند موردی از عفونت با ویروس کورونا در این کشتی شناسایی نشده است، اما حدود ۲۰ مسافری علائم درد شکم یا تب را گزارش کرده‌اند. گرچه کارکنان بهداشتی کشتی این افراد را مبتلا به بیماری‌های معمول می‌دانند، اما به گفته یک سخنگوی وزارت بهداشت کامبوج این افراد از بقیه مسافران جدا شده‌اند.

در همین حال مقامات ژاپنی هم به برخی از افراد سالمند در کشتی دایموند پرینسس اجازه می‌دهند از کشتی خارج شوند و باقیمانده مدت ۱۴ روزه قرنطینه‌شان را در یک اقامتگاه تحت نظارت دولت بگذرانند.

کشتی دایاموند پرینسس که حامل بزرگترین خوشه منفرد افراد مبتلا به ویروس کورونا در خارج از چین است، از سوم فوریه در بندر یوکوهاما در نزدیک توکیو در قرنطینه قرار دارد. این قرنطینه پس از آن اعمال شد که آزمایش ویروس کورونای یکی از مسافران قبلی کشتی که ماه قبل در هنگ‌کنگ از آن پیاده شده بود، مثبت شد.

کد خبر 484160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha