مجلس سنای آمریکا طرح کاهش اختیارات رئیس‌جمهور این کشور برای اقدام نظامی علیه ایران را تصویب کرد.

سنا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این طرح با ۵۵ رای موافق در مقابل ۴۵ رای مخالف به تصویب سنا رسید. قبل از این رای گیری، اعضای سنا به مدت چهار ساعت به بحث درباره آن پرداختند.

به موجب این طرح رئیس جمهوری آمریکا بدون مجوز کنگره حق استفاده از نیروی نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود که ترامپ این مصوبه را در صورت تصویب وتو خواهد کرد. در صورت وتوی رئیس جمهوری، سنا باید طرح را با دو سوم آرا تصویب کند تا حق وتو از رئیس جمهوری سلب شود.

دونالد ترامپ قبل از این رای‌گیری در پیامی خطاب به اعضای سنا گفت به طرح محدود کردن اختیارهای رئیس جمهوری در جنگ با ایران رای مثبت ندهند.

ترامپ روز چهارشنبه در پیامی در توئیتر گفت: «برای امنیت کشور ما بسیار مهم است که سنای ایالات متحده به طرح قدرت مربوط به جنگ با ایران رای [مثبت] ندهد. ما در مقابل ایران خیلی خوب عمل می‌کنیم و حالا زمان نشان دادن ضعف نیست.»

ترامپ افزود: «اگر دستان من بسته بود، ایران هرکاری دلش می‌خواست می‌کرد. این [طرح] پیام خیلی بدی می‌فرستد. دموکرات‌ها این کار را فقط برای خجل کردن حزب جمهوری‌خواه می‌کنند. نگذارید چنین چیزی روی دهد!

کد خبر 484146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یدالله رمضانی گهروبی US ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    0 0
    ترامپ تعادل روحی روانی نداره احتمال داره دست بکار احمقانه ای بزنه جمهوری اسلامی هم تند رو های زیاد دارن احتمال اینکه از کنترل خارج بشه و به جنگ جهانی و نابودی بشریت هست