سرپرست اداره مواد و تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو رقم ۲۰ میلیون تومان برای یک دست دندان مصنوعی را غیر واقعی خواند و گفت شاید دندان‌های خارجی را با هزینه و دستمزد کلان حساب کرده‌اند

دندان مصنوعي

به گزارش همشهری آنلاین، جمال تولی سرپرست اداره مواد و تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو  که در برنامه کلینیک رادیو، رادیو تهران به پرسش‌ها پاسخ می‌داد اظهار کرد: گرانترین دندانی که در داخل کشور تولید می‌شود حدود ۱۳۰ هزار تومان قیمت دارد که با مواد دیگری که برای ساخت آن صورت می‌گیرد حداکثر ۲۰۰ هزارتومان هزینه خواهد داشت.

وی ضمن تکذیب خبر قیمت افزایش قیمت دندان مصنوعی تا ۲۰ میلیون تومان، ‌گفت: البته دندان‌های خارجی از این مبلغ هم موجود است اما نه در حد ۲۰ میلیون تومان!   و شاید با هزینه‌ها و دستمزدهای کلان این مبلغ را بیان کردند.

وی با بیان اینکه در کشور حداقل ۳ تولیدکننده داریم که با کیفیت‌های خیلی خوب و قیمت‌های به مراتب پایین‌تر دندان‌ها را تولید می‌کنند افزود:

سرپرست اداره مواد و تجهیزات دندانپزشکی سازمان غذا و دارو گفت: اگر مردم چنین موضوعی را عینی دیده‌اند و اطلاع دارند به ما گزارش دهند، ما هم آماده نظارت در سراسر کشور خواهیم بود.

وی افزود: متاسفانه اخیرا به حوزه دندانپزشکی ارز تعلق نمی‌گیرد درحالیکه این قیمت‌های ١٣٠ هزار و حداکثر ٢٠٠ هزار تومان که در اختیار عموم هست، بر اساس ارز نیمایی قیمت گذاری شده است.  

تولی در مورد کیفیت مطلوب اعمال دندانپزشکی و قیمت‌ها بیان کرد: تعرفه‌ها را معاونت درمان اعلام خواهد کرد. بطور مثال برای ایمپلنت دندان، قیمت‌های مختلفی از ۱۳۰ هزار تا ۴۰۰ هزارتومان بسته به نوع مواد به کار رفته است.

کد خبر 484123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha