دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سنا خواست تا طرح محدود کردن اختیارات جنگی وی در قبال ایران را تصویب نکند.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ترامپ در توئیتی نوشت: این بسیار مهم است که سنای ایالات متحده به خاطر امنیت کشور به قطعنامه اختیارات جنگی ایران رأی ندهد. ما در مورد ایران بسیار خوب عمل می‌کنیم و اکنون زمان نشان دادن ضعف نیست. آمریکایی‌ها! اگر دستان من بسته شود ایران وضع خوبی خواهد داشت. این [قطعنامه] سینگال بسیار بدی مخابره می‌کند. دموکرات‌ها این کار را فقط به خاطر اینکه جمهوریخواهان را شرمسار کنند، چنین تلاشی می‌کنند. اجازه ندهید این اتفاق رخ دهد.

«تیم کین» سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا، قعطنامه‌ای را تدوین کرده که ترامپ را ملزم می‌کند نیروهای آمریکایی را از «درگیر شدن در خصومت» با ایران دور نگه دارد؛ مگر آنکه کنگره اعلان جنگ کرده یا مجوز ویژه‌ای برای استفاده از نیروی نظامی صادر کرده باشد.

این قطعنامه قرار است روز پنجشنبه در مورد آن رأی‌گیری شود. تارنمای هیل نوشت که این قعطنامه احتمالاً از حمایت اعضای هر دو حزب برخوردار خواهد شد.

پنج نماینده جمهوریخواه شامل جری موران، سوزان کالینز، مایک لی، رند پال و تاد یانگ گفته‌اند که به این قطعنامه رأی مثبت خواهند داد. اگر همه سناتورهای دموکرات و این پنج سناتور جمهوریخواه به این قعطنامه رأی مثبت دهند، به تصویب خواهد رسید.

مجلس نمایندگان آمریکا دهم بهمن‌ماه طرح پیشنهادی «رو خانا» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا در مورد ممنوعیت استفاده دولت ترامپ از وجوه فدرال برای اقدام نظامی علیه ایران را تصویب کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا در کنار مسدود کردن بودجه اقدامات نظامی ترامپ علیه ایران، با اکثریت آرا (۲۳۶ رأی مثبت در برابر ۱۶۶ رأی مخالف) مجوز جنگی سال ۲۰۰۲ برای اقدام نظامی علیه عراق را که دولت ترامپ برای توجیه ترور سردار شهید قاسم سلیمانی استفاده کرده بود، لغو کرد.

نانسی پلوسی پس از تصویب این طرح، گفت: اعضای کنگره همچنان نگرانی‌های جدی و فوری راجع به تصمیم رییس جمهوری مبنی بر انجام دشمنی علیه ایران و عدم پیشبرد استراتژی این کشور دارند.

وی افزود: قدرت کنگره برای اعلام جنگ توسط دولت‌های دموکرات و جمهوریخواه سلب شده است؛ به طوری که عملاً هر آنچه در قانون اساسی آمده است، اجرا نمی‌شود.
ترامپ پیش از رأی گیری مجلس نمایندگان درباره این طرح نیز در پیامی توئیتری نوشته بود که با رأی مجلس نمایندگان، دموکرات‌ها می‌خواهند دفاع از آمریکا و ایستادگی در مقابل کشورهایی مثل ایران را برای رییسان جمهوری آمریکا سخت‌تر کنند. از کشورمان حفاظت کنید!

کد خبر 484072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha