جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

۴۵ کارگر غیرقانونی زمانی که قصد داشتند با کمک قاچاقچیان انسان برای کار از کشور میانمار به تایلند بروند قبل از رسیدن به بانکوک خفه شده و جان باختند.

گرمای کشنده هوا باعث شد تا ۴۵ مهاجر غیرقانونی که قصد سفر به تایلند را داشتند، در داخل کانتینر کامیون حمل ماهی جان ببازند.

۶۷ مهاجر دیگر توسط پلیس تایلند بازداشت شدند اما راننده متواری شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، صبح پنجشنبه گذشته، وقتی ماموران پلیس منطقه فوکت تایلند در جریان مرگ ده‌ها نفر درداخل کانتینر یک کامیون متعلق به قاچاقچیان انسان قرار گرفتند،  به سرعت به محل حادثه رفتند و آن هنگام بود که با اجساد ۴۵ زن و مرد جوان روبه‌رو شدند.

مرگ در آرزوی کار

در همان بررسی‌های اولیه، مشخص شد قربانیان، کارگران اهل میانمار بوده‌اند که با پرداخت مبالغ هنگفتی به قاچاقچیان انسان قرار بوده است از میانمار به تایلند که وضعیت اقتصادی مناسب‌‌تری دارد، مهاجرت کرده و در آنجا مشغول به کار شوند اما در میان راه به علت گرمای هوا جان باخته‌اند و  هنگامی که راننده متوجه ماجرا شده است با گشودن در عقب کانتینر فرار کرده است.

تنها نیم ساعت تا مرگ

سان وین جوان ۲۰ ساله‌ای که یکی از نجات‌یافتگان است در روی تخت بیمارستان در توضیح ماجرای مرگبار به خبرنگاران گفت: چهارشنبه شب بعد از آنکه مبالغ هنگفتی را که قاچاقچیان انسان درخواست کرده بودند به آنها پرداختیم، آنها گروه ۱۲۱ نفری ما را سوار یک قایق کرده و از سواحل میانمار با قایق‌های ماهیگیری به منطقه ساحلی رانونگ در ۵۰۰ کیلومتری بانکوک انتقال دادند.

پس از رسیدن به این نقطه، آنها ما را سوار کامیون کانتینر‌داری کردند که به‌نظر می‌رسید از آن برای حمل ماهی استفاده می‌شد،  در حالی که همگی سرپا ایستاده بودیم کامیون که درش از پشت بسته شده بود به راه افتاد.

لحظاتی بعد هوای شرجی باعث شد تا داخل کانتینر به شدت نفس کشیدن مشکل شود و به این ترتیب بعد از گذشت ۲ ساعت از آغاز سفر به تدریج شاهد به زمین افتادن مسافرانی بودیم که گرمای هوا و نبود اکسیژن آنها را از پای درآورده بود،  اما هر چه سعی می‌کردیم به راننده اطلاع بدهیم او توجهی نمی‌کرد و به حرکتش ادامه می‌داد.

بعد از گذشت چند ساعت، ۴۵ نفر از مسافران جان باخته بودند، می‌دانستیم که به زودی ما هم می‌میریم اما یک خوش شانسی باعث شد تا راننده توقف کرده و برای سر زدن به ما در کانتینر را گشود.

در این هنگام همگی به پایین پریدیم و راننده که متوجه مرگ تعداد زیادی از کارگران مهاجر شده بود با هراس از منطقه گریخت و ما را که نیمه جان بودیم رها کرد، ساعاتی بعد کشاورزان و روستاییان محلی ما را در این وضعیت پیدا کرده و ماجرا را به پلیس اطلاع دادند.

وی می‌گوید مطمئن هستم که اگر نیم ساعت دیگر راننده به حرکتش ادامه می‌داد ما همگی جان می‌باختیم.

به دنبال راننده فراری

کراتونگ چانتونگبای، رئیس پلیس منطقه رانگونگ، در توضیح حادثه می‌گوید: در این حادثه مرگبار ۳۷ زن و ۱۷ مرد که همگی بین ۱۷ تا ۲۰ سال سن داشتند جان باخته‌‌اند، آنها کارگران بدبختی بودند که از میانمار برای یافتن کار قصد داشتند به تایلند بیایند.

وی می‌افزاید: پلیس اکنون در جست و جوی راننده و همدستان اوست که با قاچاق انسان به تایلند، باعث مرگ این تعداد انسان بیچاره شده‌اند.

کد خبر 48403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز