چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

مجموعه مستند پنج قسمتی «سیاره کامل»‌ اواخر سال جاری از شبکه « بی بی سی» و «دیسکاوری»‌ روی آنتن می‌رود.

دیوید اتنبرو

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از ددلاین نوشت: «اتنبرو» ‌که اکنون ۹۳ ساله است، اخیرا با ساخت مستندی دیگر به نام «یک زندگی در سیاره ما» هشدار داده بود که انسان‌ها زمین را مورد هجوم خود قرار داده‌اند.«دیوید اتنبرو» ـ مستندساز و فعال محیط ‌زیست مشهور بریتانیایی ـ بار دیگر در قالب برنامه‌ای جدید و پنج قسمتی به نام «‌سیاره کامل» به نقش اقیانوس‌ها، آتشفشان‌ها و آب و هوا در شکل‌گیری اکوسیستم‌ جهان می‌پردازد.

اما این مجموعه مستند جدید پنج قسمتی که با عنوان «‌سیاره کامل» و برای شبکه‌های «بی بی سی» و «دیسکاوری» تهیه می‌شود، در کنار بررسی نقش و تاثیرات آب و هوا،‌ اقیانوس‌ها،‌ آتشفشان‌ها و تابش نور خورشید بر شکل‌گیری جهان طبیعت، نقش حیوانات و نحوه رفتار و واکنش‌ آن‌ها به اکوسیستم‌های مختلف را مورد بررسی و کاوش قرار خواهد داد.

برای مثال گرگ‌های سفید «جزیره الزمیر»،‌ «میمون دماغ‌سربالای طلایی» چینی از جمله مواردی هستند که در این مستند جدید مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به نظر می‌رسد رگه‌هایی از فعال محیط‌زیست بودن «‌اتنبرو» در این مجموعه مستند جدید دیده می‌شود؛ چراکه قسمتی از این مجموعه با عنوان «‌نیروی طبیعت» ‌به فعالیت‌های بشر اختصاص یافته است.

این طبیعت‌شناس در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

«نیروی قدرتمند جدیدی در حال تغییر دادن چهره‌ی کره‌زمین است: یعنی بشر. برای اینکه بتوانیم از سیاره‌مان محافظت کنیم باید اطمینان حاصل کنیم که بشریت به نیروی مثبتی تبدیل شود.»  

«شارلوت مور»‌ ـ مدیر محتوای برنامه‌های بی بی سی ـ مستند «سیاره کامل» ‌را «مجموعه‌ای بی‌نظیر در ستایش سیستم‌های پیچیده‌ای که به سیاره ما اجازه حیات می‌دهند» توصیف کرد و گفت «این برنامه به کمک دوربین‌های بسیار پیشرفته، چشم‌اندازی منحصر بفرد از طبیعت ارائه می‌دهد.» 

هشدارهای «اتنبرو» درباره بحران تغییرات اقلیمی با ساخت مستندهای برجسته‌ای همچون «تغییرات اقلیمی: حقیقت‌ها» برای شبکه «‌بی بی سی وان»‌ و «سیاره ما» برای «نتفلیکس» بیش از پیش در کانون توجه قرار گرفته است.

قرار است مجموعه مستند پنج قسمتی «سیاره کامل»‌ اواخر سال جاری از شبکه « بی بی سی» و «دیسکاوری»‌ روی آنتن برود.

مجموعه مستندهای «سیاره آبی ۲» این طبیعت‌شناس که برای نخستین‌ بار در  سال ۲۰۱۷ از شبکه بی بی سی روی آنتن رفت نیز بر تاثیرات مخرب استفاده از ظروف پلاستیکی بر محیط زیست پرداخته بود که بر اساس تحقیقات انجام‌شده مستند «سیاره آبی ۲» تا حد بالایی در بالا بردن سطح آگاهی مردم بریتانیا نسبت به تاثیرات مخرب ظروف پلاستیکی بر اکوسیستم موثر بوده‌ است.

«اتنبرو»‌ جوایز و عناوین افتخاری متعددی دریافت کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به نشان شوالیه و جایزه بفتا اشاره کرد.

کد خبر 483998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha