مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

دادستان قم از تشکیل پرونده کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی برای یک شرکت مشهور صنایع غذایی با بیش از ۴ هزار مالباخته در دادسرای قم خبر داد.

کلاهبرداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، در پی وصول گزارش از پلیس آگاهی و اداره کل اطلاعات استان قم مبنی بر جذب سرمایه و پرداخت سود ماهیانه ۳۶ درصد و سالیانه ۴۵ درصد به سرمایه گذاران توسط یک شرکت صنایع غذایی بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت و با دستور قضایی پس از اطمینان از صحت موضوع، مدیر عامل شرکت و همدستان وی به‌عنوان متهم بازداشت و همه اموال مربوطه توقیف شد.

متهمان با استفاده از تبلیغات گسترده از طریق صدا و سیما، بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر و با معرفی خود به‌ عنوان سرمایه گذار و کارآفرین نمونه، با اغفال بیش از ۴ هزار نفر از شهروندان، وجوه نقدی و سرمایه‌های آنها را برای مشارکت در فعالیت اقتصادی دریافت کرده‌اند.

با بررسی‌های بیشتر مشخص شد کمتر از ۵ درصد از وجوه نقدی دریافتی در امر بسته بندی و توزیع مواد غذایی سرمایه گذاری شده و حدود ۵۰ درصد از آن را برای واریز سودهای ماهیانه به سرمایه گذاران پرداخت کرده است. بقیه وجوه  نقدی دریافتی صرف خرید خانه‌ها و باغ ویلاهای متعدد و همچنین خودروها و موتورسیکلت‌های گران بها شده و همچنین برای مسافرت‌های خارجی و بذل و بخشش به برخی هیأت‌های مذهبی و افراد نیازمند شده است.

دادستان عمومی و انقلاب قم در این مورد گفت: افرادی که به پرداخت وجوه و سرمایه‌های خود به متهم اقدام کرده‌اند می‌توانند برای طرح شکایت به دادسرای عمومی و انقلاب قم مراجعه کنند.

وی افزود: اتهام متهم که کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی از طریق جذب سرمایه‌ها و سپرده‌های مردم در قالب مضاربه و حیف و میل کردن آنهاست، از نظر دادستانی محرز بوده و نیازی به شاکی خصوصی نیست اما با توجه به توقیف اموال متعلق به متهم، بعد از صدور رأی در دادگاه، این اموال مطابق اسناد واریزی بین افرادی که به طرح شکایت اقدام کرده‌اند تقسیم خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن غریب ضمن هشدار به برخورد قانونی با افرادی که با وعده پرداخت سودهای کلان، بدون سرمایه گذاری واقعی، نقدینگی‌های مردم را جذب می کنند، از آحاد مردم خواست این افراد را به دستگاه قضایی معرفی نکرده تا برخورد قانونی با آنها صورت گیرد.

کد خبر 483969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha