تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان در صنعت مرغداری استان بوشهر سرمایه‌گذاری شده که برای ۳ هزار نفر به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مرغداری

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر در آیین افتتاح یک واحد مرغداری در روستای پوزگاه بخش ریگ بندر گناوه افزود: شهرستان گناوه از فعال‌ترین واحدهای دامداری برخوردار است و ۲۵ درصد جوجه‌ریزی استان بوشهر را بر عهده دارد.  

افشین قطبی اظهار کرد: از مجموع ۳۷ واحد مرغداری گناوه ۳۶ واحد فعال و ۹۵ درصد نسبت به واحدهای استان بالاتر است.  

وی گفت: درصد فعالیت واحدهای مرغداری در استان بوشهر کم نیست و ۸۵ درصد آنان فعال است اما قابلیت‌های موجود در گناوه نشان می‌دهد که می‌تواند رشد بیشتری داشته باشد.  

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: یک کارخانه کشتارگاه  طیور و یک واحد جوجه‌کشی یک‌روزه در شهرستان گناوه در دست ساخت است که با اتمام آنها گام بزرگی در رونق این صنعت و اشتغال‌زایی برداشته و چرخه تولید گوشت سفید تکمیل خواهد شد.  

مدیر جهاد کشاورزی گناوه گفت: این شهرستان با دارا بودن ۳۶ واحد مرغداری فعال سالانه ۵ میلیون و ۳۱۶ قطعه جوجه‌ریزی می‌کند و رتبه دوم استان بوشهر را در این زمینه داراست.  

امان‌الله حیدری افزود: سی و هفتمین واحد مرغداری گوشتی شهرستان گناوه با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه و سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد ریال به میمنت دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.  

وی گفت: سرمایه ثابت این واحد مرغداری ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و میزان سرمایه در گردش آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که با مشارکت بانک عامل و آورده سرمایه‌گذار ۳۶ میلیارد ریال است.  

کد خبر 483925

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha