۱۰ میلیون گزارش شهروندی تا کنون توسط سامانه ۱۸۸۸ شهرداری تهران ثبت شده است.

سامانه 1888

به گزارش همشهری آنلاین، سید مجتبی موسوی معاف سرپرست سامانه ۱۸۸۸ شهرداری تهران در نشست هم‌اندیشی ناظرین برتر سامانه ۱۸۸۸ شهرداری تهران، گفت: مأموریت سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸، تضمین اثربخشی و سلامت سازمانی شهرداری تهران از طریق توسعه ارتباطات محیطی با رویکرد عدالت محوری، یادگیری سازمانی و توسعه فرهنگ مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی درون سازمانی و برون سازمانی است.

سرپرست سامانه ۱۸۸۸ شهرداری تهران از دریافت نزدیک ۱۰ میلیون تماس شهروندان و برگزاری بیش از ۴۳۰ جلسه ارتباط مستقیم و ارتباط حضوری و تلفنی بیش از ۱۶ هزار شهروند با مدیران شهری تاکنون خبر داد و گفت: این سامانه تا کنون اقدام به رسیدگی و پاسخگویی به ۹۹ درصد پیام‌ها کرده و بر اساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته، عملکرد سامانه ۱۸۸۸ رضایت ۸۱ درصدی شهروندان را به دنبال داشته است.

وی اظهار داشت: با اصلاح فرایندهای صورت گرفته در سامانه ۱۸۸۸، افزایش سرعت رسیدگی به پیام‌های شهروندان از ۱۰۰ روز به ۱۵ روز و بهبود کیفیت رسیدگی به پیام‌ها از ۳۵ درصد به ۸۶ درصد در مقایسه با سال‌های نخست راه‌اندازی سامانه تحقق پیدا کرده است.

موسوی معاف در خصوص چشم‌انداز سامانه ۱۸۸۸ تا سال ۱۴۰۰ نیز به مواردی نظیر ارتقای نرم‌افزار همیاران و ایجاد دسترسی برای شهروندان جهت استفاده از این نرم‌افزار، در حوزه مشارکت و بهره‌برداری از ناظرین جذب و پرورش یک ناظر سرگروه در هر محله، ایجاد کلید مجزا در شماره تماس ۱۸۸۸ جهت شناسایی و هدایت ناظرین به کانال تخصصی خود، راه‌اندازی کارگروه‌ها و نشست‌های تخصصی ناظرین در مناطق با حضور مدیران ارشد جهت پیاده‌سازی عملیاتی نقطه نظرات تخصصی شهروندان، قرار دادن محتوای آموزشی مختص ناظرین در سرفصل‌های آموزشی اداره‌کل آموزش‌های شهروندی و ... اشاره کرد.

مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (۱۸۸۸) در ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۸۵ در راستای توسعه سرمایه‌های اجتماعی و جلب اعتماد عمومی شهروندان، ایجاد درگاهی واحد برای انعکاس نقطه نظرات مردمی در سازمان شهرداری، اعمال نظارت عمومی شهروندان بر عملکرد مدیریت شهری، بسترسازی مطلوب در مسیر تحقق سلامت اداری و تضمین اثربخشی سازمانی راه‌اندازی شد.

شعار محوری «شهروند مسئول ـ مدیر پاسخگو» و تلاش برای ارتقای سطح مشارکت معنادار شهروندان مدنظر این نهاد نظارتی بوده است.

مرکز نظارت همگانی از سال ۱۳۹۰ به ضرورت ضمانت‌بخشی بیشتر به فعالیت‌ها و اقدامات نظارتی، با حفظ هویت سازمانی خود در مجموعه سازمانی بازرسی شهرداری تهران ادغام شد و از آن زمان به عنوان سامانه نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران (۱۸۸۸) پیام‌های شهروندان را در چهار قالب انتقاد، شکایت، پیشنهاد و تقدیر و تشکر دریافت می‌کند.

کد خبر 483903

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha