رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران درباره میزان مصونیت گزارشگرانی که تخلفات موجود در امور مدیریت شهری را اعلام می‌کنند، توضیح داد.

مسعود حمزه‌اي

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود حمزه‌ای رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در نشست هم‌اندیشی ناظرین برتر سامانه ۱۸۸۸ شهرداری تهران، با تاکید بر حضور و مشارکت شهروندان در حکمروایی مطلوب و کمک به مدیریت شهری در اداره شهر، گفت: ناظرین در اداره شهر احساس مسئولیت کرده و از طریق مشارکت خود گام بزرگی در اداره شهر برمی‌دارند.

وی درباره حسن‌های مشارکت ناظرین در مدیریت امور شهر، اظهار کرد: حسن اول این است که شهروند خود را در سرنوشت و اداره شهر سهیم دانسته و دوم اینکه شهرداری خود را تحت نظارت شهروندان احساس می‌کند و به این ترتیب تعامل دوسویه بین شهروندان و شهرداری صورت می‌گیرد. ضمن اینکه بر اساس گزارش‌های شهروندان، امکان تحلیل داده‌ها و اخذ نتایج ایجاد می‌شود؛ این داده‌ها از منظر ایجاد بستر تصمیم‌سازی برای مدیران ارزشمند هستند.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران از ایجاد مصونیت کامل برای گزارشگرانی که تخلفات موجود در امور مدیریت شهری را اعلام می‌کنند به عنوان یکی از دغدغه‌های موجود در مدیریت شهری نام برد و اظهار داشت: در شورای شهر تهران نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای شده و لایحه مسئولیت و حمایت از افشاگران فساد در شهرداری به تصویب رسیده است.

کد خبر 483895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha